Cum găsești franciza potrivită

Federația Europeană a Francizelor estimează că pe continent există peste 15.000 de mărci de franciză, numărul acestora crește anual cu aproximativ 2% iar liderii sistemelor de franciză din Europa sunt Turcia, Franța și Spania. Tendința de creștere arată că piața devine tot mai competitivă. Rețeta succesului constă, în primul rând, în încheierea unui contract bun de franciză, iar statisticile arată că 80% dintre antreprenorii care cumpără o franciză continuă afacerea și după expirarea termenului contractual de cinci ani.
Ce este o franciză, cum o cumperi corect, cât costă, cine este francizorul ideal și ce fel de partener caută acesta?.
În primul rând, într-o franciză, atât proprietarul mărcii, cât și investitorul împart profitul. Începerea unei afaceri cu o franciză reduce semnificativ nivelul de risc în comparație cu o afacere pe cont propriu. Este de notorietate faptul că multe afaceri noi eșuează în primul an de la deschidere. Acest deznodământ are, de obicei, diverse motive cum ar fi managementul defectuos, concurența puternică sau lipsa de clienți. O franciză este o alegere mult mai bună, care reduce mult riscul de eșec.
Cât costă o franciză?
Primul lucru de care trebuie să țină cont un antreprenor debutant este mărimea investiției inițiale. Pentru a intra într-o rețea, trebuie să facă o plată unică, care trebuie adaptată potențialului fiecăruia. Unul dintre cele mai populare domenii în franciză este comerțul alimentar cu amănuntul. Cele mai populare mărci din Europa sunt Subway, 7-Eleven sau McDonald's. Majoritatea sunt din SUA. Investiția totală variază de la 500.000 USD la 1 milion USD. Totuși, dacă nu ești pregătit pentru astfel de cheltuieli, atunci cea mai potrivită opțiune pentru tine ar fi să cumperi franciza unui brand local.
Ar trebui să iei în considerare că investiția inițială nu este întotdeauna aceeași cu suma totală pe care trebuie să o investești. Uneori, trebuie să dispui, suplimentar, de cel puțin 20% din investiție, până când afacerea începe să genereze venituri. După începerea afacerii, francizorul va primi o anumită redevență - o taxă pentru utilizarea numelui de marcă. Aceasta poate fi o taxă din vânzări sau o sumă fixă de bani. Peste acestea, va trebui să faceți câteva investiții care includ plata chiriei, a facturilor pentru utilități, salarii, campanie de publicitate și capital de lucru.
Desigur, riscul este rezonabil dacă francizorul îți garantează profitabilitatea. De aici derive întrebarea: cum alegi un francizor de încredere?
Cine este francizorul ideal pentru mine?
O regulă generală este ca un investitor să analizeze piața și să vadă posibila concurență înainte de a decide ce franciză să aleagă. De exemplu, dacă există prea multe restaurante fast-food într-o zonă mică, s-ar putea ca investiția să nu funcționeze așa cum îți dorești. De aceea, ar trebui să petreci ceva timp pentru a găsi franciza cea mai bună. Dacă te-ai decis, este important să analizezi mai multe aspecte.
Costul
Inițial, trebuie să decizi care este bugetul pe care poți să îl aloci. Nu consuma toți banii pe investiția inițială, deoarece sunt și alte cheltuieli. Unele francize precizează, din start, care este costul total inițial. Desigur, ulterior vor fi și alte plăți către francizor, influențate de gradul de profitabilitate și de extinderea afacerii.
Fiabilitate și reputația mărcii
Fiabilitatea și reputația mărcii sunt cei mai importanți factori atunci când alegi o franciză. Este important să te asiguri că investești într-un brand de încredere. Caută să obții informații sigure de la cei care lucrează deja în acel sistem de franciză.Este vorba, în primul rând, despre taxele de licență, sistemul de suport, furnizori, posibile penalități etc. Acordă atenție tuturor detaliilor. Cu cât reputația brandului este mai bună, cu atât șansele să faci o afacere profitabilă este mai mare.
Ce este un pachet de franciză?
Toate ofertele de pachete pot fi împărțite condiționat în trei tipuri:
Pachet low cost. Francizorul oferă licențe și acorduri care permit reglementarea sub numele mărcii, definirea strategiei și modelul de afaceri. De obicei, include reduceri de la unii furnizori.
Pachet cu cost mediu. Pentru acesta se adaugă instruirea personalului și suport pe parcursul derulării afacerii.
Pachet complet. Deținătoarea sistemului de franciză te ajută să recrutezi personal și să cumperi toate echipamentele necesare.
Ce caută francizorii la un investitor?
Un parteneriat cu un nou francizat nu este deloc simplu. De obicei, acesta trebuie să dea dovadă de adaptabilitate, să dovedească loialitate față de marcă, să cunoască industria și să aibă o situație financiară bună. Totodată, toți cei care se implică în afacerile în franciză ar trebui să știe că aici nu este prea mult loc pentru ați pune în practică propria creativitate.
Înaintează pas cu pas
Mai întâi, fă o cercetare. Vezi ce produse și servicii sunt cerute în zona în care vrei să începi afacerea.
Apoi, alege marca cu care vrei să colaborezi.
Cere contractul înainte de a-l semana și verifică toate clauzele.
Vorbește cu antreprenori care lucrează în sistem
Stabilește-ți bugetul, inclusiv cel pentru cheltuieli neprevăzute.
Discută, de la început, toate detaliile cu francizorul și ia decizia dacă ești pregătit să pornești pe acest drum.
Articole citite

Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start