Francizele se vând mai scump
Cercetătorii au studiat peste două mii de operațiuni de revânzare de afaceri, derulate pe parcursul unui deceniu. Ei au descoperit astfel că prețurile de revânzare în franciză au fost de 1,5 ori mai mari decât cele a companiilor care nu au fost francizate. În același timp, întreprinderile mici din categoria industriei francizelor HoReCa (non-alimentare) s-au vândut la un preț de 0,5 ori mai mare decât alte categorii de afaceri mici personale și profesionale.
Studiul a fost condus de Dr. John P. Hayes, de la Școala Rinker din West Palm Beach, Florida, director al Titus Center for Franchising al PBA.
„ Au existat numeroase studii despre dezvoltarea afacerilor mici și factorii care conduc la succesul în afaceri, dar nu prea multe cercetări care examinează revânzările întreprinderilor mici. Odată cu maturizarea francizelor, apare vânzarea afacerii, așa că am decis să ne uităm în mod special la acest subiect. Cercetarea noastră s-a concentrat pe variabilele care pot avea un impact pozitiv asupra valorii revânzării unei întreprinderi mici”, spune Hayes.
Dr. Hayes crede că studiile colegilor săi confirmă că, pe termen lung, o franciză de marcă adaugă valoare pentru proprietarul unei afaceri mici.
„ Dacă doi oameni operează același tip de afacere pe o perioadă de mai mulți ani și se bucură de vânzări similare, este mai probabil ca afacerea de franciză să se vândă la un preț mai mare. Proprietarii de afaceri ar trebui să fie conștienți de aceste informații înainte de a începe o afacere”, a adăugat Hayes.
Avantajele revânzării unei francize
Există multe beneficii pentru o revânzare în franciză. Unele dintre acestea includ:
· Un istoric care vă va ajuta să creați previziuni precise ale veniturilor.
· Spațiul a fost deja construit și mobilat.
· Aveți deja clienți, forță de muncă și o rețea de furnizori.
Există și alte avantaje. De exemplu, cu o revânzare în franciză, evitați stresul și veniturile inițiale scăzute de lucru prin perioada de pornire. Aveți un francizor sprijinit cu marketing, consiliere pentru clienți, comandă de materiale și depanare. Fluxul de venituri va fi stabilit deoarece site-ul este deja în funcțiune.
Mulți potențiali investitori se tem că o revânzare în franciză înseamnă că încearcă să salveze o afacere care ar putea fi în declin, totuși, revânzările în franciză pot apărea din mai multe motive. Poate că proprietarul francizei este epuizat, are o provocare de sănătate, plănuiește să se pensioneze sau, pur și simplu, dorește o nouă provocare etc.
Fă-ți tema
Înainte de a cumpăra o franciză, amintiți-vă să faceți cercetări în calitate de cumpărător și să aflați ce se va aștepta de la dvs. ca francizat. De exemplu, aveți capitalul necesar în mână pentru a vă califica pentru achiziție? Întrebați francizorul de ce își vinde afacerea? Faceți propriile cercetări despre teritoriu și aflați ce concurență veți avea. Aflați dacă există o bază solidă de clienți fidelizați.
În cele din urmă, gândiți-vă dacă sunteți genul de persoană care va urma pașii dovediți ca eficienți ai francizorului precedent, pentru a avea în continuare succes?
Articole citite
Verbatoria, sau despre identificarea abilităților native
/22.12.2025
Operând în peste 20 de țări din întreaga lume, Verbatoria este o rețea globală de centre specializate în testarea neurometrică și identificarea talentelor umane înnăscute.
Împărtășește cu ceilalți resursele și nu le ține doar pentru tine, aceasta ar fi ultima tendiță din lumea afacerilor, inclusiv cea a francizelor. Și, în scurt timp, s-a dovedit a fi profitabilă pentru toate părțile.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Cele mai citite
O afacere care cucerește piața
/12.12.2025
Franciza Crazy Bubble, cu multitudinea ei de puncte de desfacere de pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Brandul Vitamix, cunoscut deja la nivel național pe piața suplimentelor alimentare, oferă noi oportunități de parteneriat prin lansarea propriului sistem de franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start