Afacere pusă la cale într-o cafenea

Asus este în top
Asus este în top / În urmă cu câțiva ani, venitul anual al companiei era estimat la peste 20 de miliarde de dolari. În toți anii de când și-a început activitatea, Asus nu a înregistrat niciodată pierderi.
Marţi
03.01.2023
Au decis să renunțe la locul de muncă într-o corporație și să înființeze împreună o companie. Astăzi, brandul creat de ei este cunoscut în întreaga lume.
 

Suntem în anul 1989. Într-o cafenea mică și discretă din Taipei, „cel mai colorat oraș” din Pacific și capitală a Taiwanului, intră patru IT-iști. Atunci, nimeni dintre cei prezenți nu bănuia că are în față protagoniștii unui succes fulminant.

Veniți la cafenea după terminarea programului, cei patru s-au hotărât să își părăsească locurile lor sigure de muncă și să înființeze o companie. La întâlnire a participat TH Tung, fiul unui ceasornicar, care nu s-a ascuns niciodată și nu i-a fost rușine că a fost crescut într-o familie săracă. Bineînțeles că nu avea computer, dar știa mereu că tocmai de IT vrea să-și lege viața profesională. Ceilalți trei erau: consecventul Ted Tsu, visătorul Wayne Hsieh și MT Liao, specialist IT renumit pentru folosirea unor soluții surprinzătoare. După multe ore de discuții, ei au decis că scopul lor este să creeze un brand care să ofere produse de cea mai înaltă calitate, inovatoare și foarte utile, dar la un preț relativ mic. Planul a fost cât se poate de concret - mai întâi se vor concentra pe piața internă și vor convinge clienții din Taiwan că li se oferă un produs special, pe care nu trebuie să cheltuiască o sumă mare de bani, iar apoi vor încerca să convingă întreaga lume, cu un accent puternic pe SUA, despre calitatea produselor lor. Numele companiei, Asus, nu a fost ales întâmplător. El reprezintă ultimele litere ale mitologicului Pegasus.

Concurență între giganți

Primii ani de activitate ai companiei s-au axat, în primul rând, pe producția de componente pentru PC-uri, în principal plăci de bază și plăci grafice - iar această idee de specializare îngustă s-a dovedit a fi foarte binevenită și a început să aducă rapid profituri. Primele plăci de bază au văzut lumina zilei după doar câteva luni de funcționare a companiei. Apariția lor pe piață a avut un ecou larg în Taiwan, datorită prețului, combinat cu o calitate excelentă a produselor și soluțiile inovatoare. Datorită acestor atuuru, companiile IT, atât din SUA, cât și din Europa, au devenit interesate de noul brand. În prezent, plăcile de bază Asus se estimează că ar fi integrate în fiecare al treilea computer.

Proprietarii Asus pun un accent puternic pe marketing, angajând specialiști cu cele mai înalte calificări. Nucleul departamentului a fost alcătuit din persoane selectate de proprietarii înșiși. Se spune că interviurile de angajare erau întotdeauna la fel: candidatul trebuia să-i convingă pe proprietarii mărcii să cumpere... propriul produs. Dacă a reușit, a rămas. În doar câțiva ani, Asus a devenit cel mai mare producător de plăci de bază din lume. Doar în 2006 a realizat o producție de peste 50 de milioane de unități.

În rândul consumatorilor, brandul este asociat în special cu notebook-urile eficiente. Laptopurile fac și ele parte din portofoliul Asus din 1997. Ulterior, Asus și-a găsit loc și în lumea telefoanelor mobile.

Proprietarii mărcii, pasionații ei înșiși de jocuri pe calculator, erau conștienți de faptul că și echipamentele de gaming vor înceta să mai fie o nișă și au început să monopolizeze piața.

În 2008, Asus s-a împărțit oficial în alte trei mărci: ASUSteK (care se ocupă cu electronice de marcă proprie), Pegatron (produce plăci de bază și componente) și Unihan Corporation, responsabilă pentru producția non-PC. Astăzi, acest brand taiwanez cooperează cu giganții din SUA și Europa, fiind unul dintre cei mai apreciați producători de electronice de pe piață.

Un succes însoțit de discreție

În ciuda succesului enorm al mărcii, proprietarii acestuia nu și-au afișat niciodată succesul și câștigurile financiare. Dimpotrivă. Pentru ei, succesul companiei a fost indisolubil legat de investiția în cunoștințe. Prin urmare, nu doar compania, ci și ei înșiși, în mod privat, finanțează burse pentru cei mai talentați tineri din lume. În paralel, investesc în tinerii angajați în birourile lor de proiectare. Astăzi, TH Tung, în vârstă de 60 de ani, este președinte și CEO al Pegatron Corporation. El este un filantrop și activist recunoscut care luptă pentru a reduce decalajul dintre cei mai bogați și cei mai săraci locuitori ai insulei din Taiwan. În timpul primului val al pandemiei de COVID-19, el a fost unul dintre persoanele care sfătuia autoritățile cu privire la modul în care să facă față noii situații economice.

Deși veniturile lui Pegatron au scăzut cu 6 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, acest lucru nu poate afecta în niciun caz angajații sau remunerația acestora. Un astfel de comportament ar avea un impact negativ asupra companiei după terminarea pandemiei”, a declarat TH Tung. Acesta nu are nicio îndoială că pandemia va schimba atitudinea celor mai mari companii din lume față de producția din China. „Vor ajunge la concluzia că „a pune ouă într-un singur coș” este o idee periculoasă dacă lumea este obligată să impună diverse tipuri de blocaje internaționale, de exemplu din cauza unei pandemii, adăugat el.

Recunoscut ca autoritate în lumea afacerilor de acasă, dar și din SUA și Europa este și celălalt co-fondator al Asus, Ted Hsu. Încă din primii ani ai carierei sale în companie, a fost „un om bun la toate” - a supravegheat cercetarea și dezvoltarea, precum și procesele de producție și livrările internaționale. Datorită cunoștințelor și aptitudinilor sale, în 2002, marca a intrat pe piața globală a producătorilor de plăci de bază de gamă medie. În particular, este un mare pasionat de golf. El susține că atunci când practică acest sport de elită îi vin în minte cele mai bune idei.


Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015