Dezvoltarea prea rapidă este riscantă

Când vine vorba de dezvoltarea rețelei de franciză, există multe mituri. De exemplu, cu cât cota de piață este mai rapidă și mai mare, cu atât se crede că rețeaua va avea mai mult succes. Cu toate acestea, dezvoltarea agresivă a rețelei de franciză are nu numai avantaje, ci și potențiale amenințări.
Creșterea prea rapidă, risc de deteriorare a calității serviciilor
Una dintre cele mai frecvente greșeli este calitatea insuficientă a suportului pentru francizați, „găuri” în managementul afacerii francizorului. Este important de reținut că dezvoltarea adesea prea rapidă a rețelei înseamnă că numărul francizaților crește mai repede decât capacitatea francizorului de a le oferi sprijinul și asistența de care au nevoie. Și, din cauza creșterii rețelei, potențialul deteriorării calității serviciilor pentru francizați poate duce, de asemenea, la o scădere a calității serviciului pentru clienții finali și poate avea un impact negativ asupra reputației întregii rețele.
Expansiune în detrimentul cerințelor
Analiștii FRANdata au constatat că dezvoltarea rapidă a rețelei este asociată cu cerințe în scădere pentru potențialii francizați. Când rețeaua crește foarte repede, pentru francizor este adesea suficient ca un potențial francizat să dispună de resurse financiare. În acel moment, experiența și motivația anterioară a noului partener pentru a începe afacerea devin factori mai puțin importanți.
Amplasarea fără prudență a unităților, o altă greșeală
O altă greșeală obișnuită este amplasarea nesăbuită a unităților într-o anumită zonă și, prin urmare, amenințarea concurenței. De exemplu, apropierea unităților aparținând diferiților francizați poate „ascuți” concurența dintre ei, în detrimentul cooperarării. Chiar și mai multe unități ale aceluiași francizat, aranjate imprudent, pot deveni propriul lor concurent și, în cele din urmă, una dintre ele va trebui fie închisă. Acest lucru, din nou, ar putea afecta reputația întregii rețele și ar putea duce la deteriorarea rezultatelor financiare.
Astfel de amenințări sunt confirmate de un studiu realizat de FRANdata și care a stabilit că o rată de creștere prea rapidă a rețelei este corelată cu un număr tot mai mare de închideri de unități.
Pentru a afla dacă această ipoteză este viabilă, au fost cercetate 28 de cazuri de francizatori noi. Fiecare dintre ei și-a francizat afacerea în 2011. De asemenea, fiecare dintre ei a deschis anual tot mai multe unități în franciză. Au fost examinați în total șapte ani de funcționare, comparând ratele anuale de creștere a unităților de franciză cu numărul de închideri (apropo, studiile FRANdata anterioare au arătat că, în multe industrii, o perioadă de aproximativ 2,5 până la 4 ani este necesară pentru deschiderea de noi unități.
Studiul a găsit dovezi statistice semnificative: modificările numărului de unități nou deschise se corelează cu modificările numărului de închideri de unități în anul următor de funcționare. Cu alte cuvinte, cu cât rețeaua crește mai repede, cu atât este mai probabil să închideți mai multe sucursale după un an.
Aceste rezultate susțin ceea ce probabil am fi putut ghici intuitiv: dezvoltarea agresivă accelerează potențialele consecințe negative.
Dar un lucru este clar: cu cât strategia de dezvoltare este mai agresivă, cu atât mai mult este nevoie de cunoștințe mai profunde și de o planificare mai responsabilă. Este important să analizăm cu atenție cât de mult vor afecta aceste decizii resursele financiare și umane dedicate noilor unități (atât donator, cât și beneficiar) până când acestea vor deveni stabile.
Prin urmare, în loc să vă întrebați cât de repede poate fi extinsă rețeaua la, să spunem, o sută de unități, este mai bine să vă întrebați cum să creați un sistem de franciză durabil, care va exista decenii sau chiar secole.
Articole citite

Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Într-o lume în continuă schimbare, afacerile trebuie să se adapteze pentru a rămâne competitive. Una dintre cele mai promițătoare oportunități de franciză este Nomasvello.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start