Cum să îți alegi consultantul
După cum știm, consultanții acordă asistență și suport companiilor care își propun să lucreze în franciză pentru a-și extinde afacerea. Consultanța poate include nu doar suportul necesar și procedurile ce trebuie urmate, ci și identificarea potențialilor parteneri, negocierea termenilor de franciză și asistență în implementarea acesteia. Apoi, aceasta se poate duce și în zona găsirii de locații, sau a instruirii francizațior. Consultanța vizează, de asemenea, asistența în privința francizaților care nu performează, părăsirea într-o formulă cât se poate de amiabilă a partenerilor problematici, dar și îmbunătățirea comunicării sau a structurilor de formare și suport. Cu alte cuvinte, apelul la serviciile unui consultant extern poate aduce mai multe avantaje pentru franciza ta decât dacă ai încerca să faci totul singur.
Oamenii cu care ai putea colabora nu lipsesc, dar cum îl găsești pe cel potrivit? Ar fi mult mai ușor dacă poți să găsești, de exemplu, răspunsul la nu mai mult de șase întrebări. Așadar:
Are tipul potrivit de experiență de franciză?
Evident, te vei uita doar la oameni cu experiență în franciză, dar până unde se duce asta? Sunt generalişti sau au experienţă specifică sectorului în care activezi? Au fost ei înșiși în postura de francizor sau un francizat și, astfel, înțeleg mult mai ușor ambele părți ale parteneriatului în rețea? Acest aspect este important mai ales dacă dorești ca expertul să acționeze ca un mediator între tine și francizați.
Are o experiență profesională mai extinsă, de care poate vei avea nevoie?
Ține cont că nu ai nevoie doar de un expert în franciză, ci și de cineva care poate să îți asigure tipul de sprijin profesional la un nivel mai înalt decât ești în prezent, de cineva cu abilități în rezolvarea unor situații diverse, cum ar fi strategie sau soluționarea conflictelor care, în mod inerent, apar în orice afacere.
Este vorba doar de un profesionist sau de o echipă pe care să se bazeze acesta când este cazul?
Indiferent cât de bun este cineva, nu poate fi niciodată un expert în toate. Când vine vorba să vă susțină rețeaua sau să rezolve anumite probleme, pur și simplu trebuie să aibă în spate o echipă de specialiști în diverse domenii, la care poate apela, de la suport tehnic, recrutare, marketing și până la expansiune internațională.
Pentru cine a mai lucrat? Clienții anteriori îl pot recomanda?
Un consultant cu experiență va avea o listă lungă de clienți fericiți pe care va fi bucuros să ții dezvăluie. Cere consultantului să vă pună în legătură cu unii dintre aceștia și cere-ți-le feedback. Totodată, ar trebui să faci și propria cercetare, să vezi cu cine a mai lucrat și care este parcursul acestor clienți.
Cât de flexibil poate fi în ceea ce oferă?
Oferă un pachet standard, pentru care trebuie să îți asumi un angajament serios sau îți oferă un serviciu personalizat, care cuprinde problemele cheie pe care să le identificați împreună. Are capacitatea să-și calibreze activitatea la nivelul mai mic sau mai mare la care este compania ta?
În sfârșit, dar nu în ultimul rând, este o persoană cu care te poți înțelege?
Dacă ajungi la convingerea că este un expert cu care poți lucra îndeaproape, că etica și valorile sale se aliniază cu ale tale, asta înseamnă că ai încredere că te poate ajuta să iei cele mai importante decizii.
Ar putea fi acest consultant și echipa sa cea a PROFIT sistem? Noi credem că da, mai ales că vorbim despre o companie internațională specializată în franciză, cu peste două decenii de experiență, cea mai mare din Europa Centrală și de Est, care a elaborat peste 300 de sisteme de franciză în diverse domenii de activitate, cum ar fi gastronomie, retail, educație, frumusețe și fitness, financiar – bancar, etc. Important este și că PROFIT system operează în nu mai puțin de 23 de țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde are portaluri specializate. Totodată, compania este organizatorul celui mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est, care se desfășoară, de două ori pe an în capitala Poloniei.
Articole citite
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Știați că închirierea lui Moș Crăciun a început să fie o franciză de succes în întreaga Europă? Mai ales că nu este de mari investiții, iar sprijinul susținut al francizorului poate să aducă magia sărbătorilor la viață, dar și profit.
Viitorul copiilor noștri este important și, dacă vrem să fie asigurat, aceștia trebuie să înțeleagă ce înseamnă lumea virtuală. Franciza Coding Giants poate să asigure acest parcurs de succes.
O franciză care pregătește copiii, prin joc, pentru ce îi așteaptă peste câțiva ani, caută parteneri în România. Conceptul Edukido este ascum deschis pentru antreprenorii din țara noastră.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start