Lideri mondiali în franciză

Topul global al sistemelor de franciză, dominat în continuare de americani
Topul global al sistemelor de franciză, dominat în continuare de americani / Mărcile puternice de franciză la nivel global, cele mai multe dintre ele de proveniență americană, reprezintă diversitatea, de la modele gastronomice și de retail, la servicii și educație, pe o piață în continuă expansiune
Luni
04.08.2025
Branduri foarte cunoscute la nivel global continuă să domine piața francizelor, gastronomia rămânând și în anul precedent cel mai puternic sector.
 

Revista Entrepreneur continuă, și de această dată, să stabilească un clasament mondial al sistemelor de franciză, comparând și evaluând rezultatele vânzărilor, creșterea numărului de sucursale și rata de expansiune.

 Afacerile în lumea francizelor sunt strâns legate de managementul sistemului, extinderea ofertei, modernizare și perseverență. Prin urmare, cu siguranță nu va surprinde pe nimeni faptul că domină brandurile cu o istorie lungă. Factorii cheie includ sprijinul din partea francizorilor, care permite brandurilor individuale să își atingă obiectivele pe termen lung. Chiar și detalii de acest fel sunt luate în considerare în clasamentul Top Global Franchises .

Top cinci în fast-food

Clasamentul este condus de lanțul de restaurante KFC, care continuă să fie popular pe piața cehă, unde a fost mult timp unul dintre cele mai vizibile și populare branduri din sectorul fast-food, urmat de Taco Bell și de Pizza Hut. McDonald's, sistemul de franciză fast-food, bine cunoscut pentru arcurile sale aurii, a fost depășit de Dunkin' (care a ajuns pe locul patru), dar se modernizează și încearcă să utilizeze potențialul inteligenței artificiale pentru a-și consolida poziția.

Sectoare în creștere

Alte sectoare apar, în sfârșit, pe locuri fruntașe. Este și cazul lanțului 7-Eleven, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine cu autoservire din lume, care și-a câștigat locul în TOP 10. Nu are încă o prezență semnificativă în Europa, cu excepția țărilor scandinave. Este urmat de lanțul hotelier american Hampton by Hilton și de Ace Hardware, specializată în magazine de hardware și articole pentru casă, se află într-o situație similară.

Locul nouă în clasament a fost ocupat de brandul de franciză Popeyes Louisiana Kitchen, care în ultimii ani s-a concentrat pe expansiunea externă. Top zece este închis de sistemul japonez de franciză educațională Kumon, un sistem de învățare individualizată, care se concentrează pe dezvoltarea abilităților de matematică și citire ale elevilor,. De altfel, acesta este singurul reprezentant non-american care a intrat în top zece.

Sistemele de franciză continuă să fie dominate de companii din SUA, ceea ce nu este surprinzător, având în vedere că aici a apărut și că are o tradiție îndelungată.

Pentru a primi noi informații naționale și internaționale despre sistemele de franciză, intrați  pe portalul Franchising.info.ro și  abonați-vă gratuit la Newsletter-ul nostru.


Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015