Fashion de milioane de euro
Piața de fashion din România s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, tot mai multe brand-uri intrând pe piața locală ori prin franciză, ori direct. Liderul pieței locale de modă este grupul spaniol Inditex, care a anunțat la nivel internațional un profit de aproape un miliard de euro (944 milioane de euro) pentru prima jumătate a anului 2012. Inditex a intrat iniţial prin franciză în România, în anul 2004, şi direct trei ani mai târziu. Spaniolii au adus pe piața locală brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque. Inditex are în prezent 84 de magazine în România şi afaceri de peste 120 de milioane de euro.
Un alt retailer de fashion care se dezvoltă cu succes în România este H&M, intrat pe piaţa locală în aprilie 2011. În perioada decembrie 2011 - august 2012 vânzările de pe piaţa românească ale retailerului suedez au crescut cu aproximativ 128%, la 51 milioane de euro. H&M deţine pe piaţa locală o reţea de 16 magazine, căreia i se va alătura în curând un nou magazin. Până la finalul acestui an, retailerul vrea să deschidă alte 6 noi unităţi în România şi are planuri ambiţioase şi la nivel internaţional: 300 de noi magazine până în luna noiembrie.
Criza economică şi noile nume apărute pe piața locală de fashion: H&M, C&A, New Look şi New Yorker au diminuat afacerile unor retaileri de modă din România, printre care și Solmar Trading Group. Compania înregistra la nivelul anului 2008 afaceri de aproximativ 23 de milioane de euro și era unul dintre cele mai mari nume din moda românească. Anul trecut afacerile Solmar au scăzut până 9.4 milioane de euro, iar brandurile din portofoliul companiei s-au redus la jumătate. Solmar Trading Group deține în prezent în România francize ca Mango, Desigual și Parfois, dar și brand-uri de lux ca Max Mara Weekend, Marina Rinaldi și Karen Millen.
Piaţa de fashion retail din România va creşte în următorii ani, potrivit studiului “Clothing and footwear retail market in Central Europe 2012. Market analysis and development forecasts for 2012-2014”, realizat de PMR Research. Raportul specialiștilor arată că în perioada 2011-2014 vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte din România vor crește cu 10%. Conform studiului citat, piața de fashion în șase țări central europene: România, Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia și Bulgaria, a atins în anul 2011 valoarea de 13 miliarde de euro.
(L.N.)Articole citite
Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Anvelopele de iarnă pot fi cumpărate și din trei noi magazine-service Premio deschise în luna octombrie.
Ce ai spune dacă ai avea ocazia să modelezi viitorul copiilor și, în același timp, să îți transformi viața într-un mod semnificativ?
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment