Inditex vrea să ajungă la 100 de magazine pe piața locală

Spaniolii de la Inditex au adus pe piața locală brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque.

Foto: Gary Knight

Miercuri
10.10.2012
Proprietarul magazinelor Zara își va concentra atenția și pe spațiile stradale, comerțul stradal fiind un model consacrat în multe țări.
 

Grupul spaniol Inditex, liderul pieței locale de modă, duce brand-urile Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka în mall-ul pe care Carrefour îl dezvoltă împreună cu NEPI la Ploiești. Portofoliul grupului va ajunge astfel la 88 de magazine pe piața românească. În decursul acestui an retailerul de fashion a inaugurat 12 noi magazine: patru în Craiova, două în Sibiu și șase în Iași. Inditex are în plan să păstreze ritmul de expansiune și vrea să încheie anul viitor cu o rețea de peste 100 de magazine.

Deşi când a intrat pe piaţa românească, Inditex a mizat pe extinderea în cadrul centrelor comerciale, în prezent retailerul este interesat de spațiile stradale și caută clădiri monument unde poate să deschidă unități sub brand-urile pe care le deține. Pe lângă cele patru magazine stradale Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka pe care compania le deține în centrul Capitalei, în zona Piața Unirii, Inditex mai are un magazin stradal Zara în Pitești, într-o clădire veche de peste 110 ani, situată în centrul orașului, și încă două magazine stradele în Sibiu, Zara și Massimo Duti.

La nivel internațional, în țări ca Franța, Austria, Germania, Spania sau Italia, multe dintre magazinele Zara sunt deschise în clădiri istorice, Amancio Ortega Gaona, președintele și fondatorul Inditex fiind unul dintre membrii UNESCO.

Grupul spaniol a anunțat la nivel internațional un profit de aproape un miliard de euro (944 milioane de euro) pentru prima jumătate a anului 2012. În primele şase luni ale acestui an Inditex a deschis 166 de magazine noi, operând în prezent o reţea de aproape 5.700 de magazine în 85 de ţări din întreaga lume.

Afacerile din România ale retailerului se cifrează la peste 120 milioane de euro, jumătate din sumă fiind generată de Zara, unul dintre cele mai populare brand-uri de modă din țara noastră. Inditex a intrat iniţial prin franciză în România, în anul 2004, şi direct trei ani mai târziu. Spaniolii au adus pe piața locală brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque.

Un alt retailer care a mizat puternic pe expansiune în acest an este H&M, principalul concurent al grupului Inditex. Retailerul suedez a deschis cinci magazine noi în 2012 și are programate alte șase inaugurări până la finalul anului. H&M are planuri ambițioase de expansiune și la nivel internațional: 300 de noi magazine până în luna noiembrie.

Şi Takko Fashion plănuieşte să ajungă la 100 de magazine în România. Retailerul are 57 de unităţi pe piaţa locală şi vrea să deschidă între 6 și 8 magazine noi în fiecare an, în orașele cu peste 70.000 de locuitori. Alţi concurenţi ai brandurilor grupului spaniol Inditex prezenţi pe piaţa românească sunt New Yorker, C&A, Mango, Motivi, Pimkie, Koton.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist