Inditex vrea să ajungă la 100 de magazine pe piața locală
![](https://img.franchising.pl/ro/671/f3e/massimo_dutti_garry_knight.jpg)
Foto: Gary Knight
Grupul spaniol Inditex, liderul pieței locale de modă, duce brand-urile Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka în mall-ul pe care Carrefour îl dezvoltă împreună cu NEPI la Ploiești. Portofoliul grupului va ajunge astfel la 88 de magazine pe piața românească. În decursul acestui an retailerul de fashion a inaugurat 12 noi magazine: patru în Craiova, două în Sibiu și șase în Iași. Inditex are în plan să păstreze ritmul de expansiune și vrea să încheie anul viitor cu o rețea de peste 100 de magazine.
Deşi când a intrat pe piaţa românească, Inditex a mizat pe extinderea în cadrul centrelor comerciale, în prezent retailerul este interesat de spațiile stradale și caută clădiri monument unde poate să deschidă unități sub brand-urile pe care le deține. Pe lângă cele patru magazine stradale Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka pe care compania le deține în centrul Capitalei, în zona Piața Unirii, Inditex mai are un magazin stradal Zara în Pitești, într-o clădire veche de peste 110 ani, situată în centrul orașului, și încă două magazine stradele în Sibiu, Zara și Massimo Duti.
La nivel internațional, în țări ca Franța, Austria, Germania, Spania sau Italia, multe dintre magazinele Zara sunt deschise în clădiri istorice, Amancio Ortega Gaona, președintele și fondatorul Inditex fiind unul dintre membrii UNESCO.
Grupul spaniol a anunțat la nivel internațional un profit de aproape un miliard de euro (944 milioane de euro) pentru prima jumătate a anului 2012. În primele şase luni ale acestui an Inditex a deschis 166 de magazine noi, operând în prezent o reţea de aproape 5.700 de magazine în 85 de ţări din întreaga lume.
Afacerile din România ale retailerului se cifrează la peste 120 milioane de euro, jumătate din sumă fiind generată de Zara, unul dintre cele mai populare brand-uri de modă din țara noastră. Inditex a intrat iniţial prin franciză în România, în anul 2004, şi direct trei ani mai târziu. Spaniolii au adus pe piața locală brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque.
Un alt retailer care a mizat puternic pe expansiune în acest an este H&M, principalul concurent al grupului Inditex. Retailerul suedez a deschis cinci magazine noi în 2012 și are programate alte șase inaugurări până la finalul anului. H&M are planuri ambițioase de expansiune și la nivel internațional: 300 de noi magazine până în luna noiembrie.
Şi Takko Fashion plănuieşte să ajungă la 100 de magazine în România. Retailerul are 57 de unităţi pe piaţa locală şi vrea să deschidă între 6 și 8 magazine noi în fiecare an, în orașele cu peste 70.000 de locuitori. Alţi concurenţi ai brandurilor grupului spaniol Inditex prezenţi pe piaţa românească sunt New Yorker, C&A, Mango, Motivi, Pimkie, Koton.
(E.C.)![](/img-blank/person_50x50.png)
Articole citite
![](https://img.franchising.pl/ro/df5/378/p_trat.jpg)
Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
Cele mai citite
![](https://img.franchising.pl/ro/e59/8e7/harta_afi330.jpg)
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Anvelopele de iarnă pot fi cumpărate și din trei noi magazine-service Premio deschise în luna octombrie.
Ce ai spune dacă ai avea ocazia să modelezi viitorul copiilor și, în același timp, să îți transformi viața într-un mod semnificativ?
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment