Antreprenorii care s-au îmbogățit din francize

În topul celor 500 miliardari realizat de revista Forbes se regăsesc și antreprenori care au dezvoltat afaceri în franciză pe piața locală. Domeniul gastronomic și al fashion-ului i-a ajutat pe aceștia să-și contureze averile de miliarde de euro. Dintre antreprenorii care s-au îmbogățit cu ajutorul francizelor îi enumerăm pe Gabriel Popoviciu, Radu Dimofte, Nicolae Badea, Octavian Radu, Gheorghe Copos, Dragoș Petrescu, Andrei Alecu, Marian Mihart, Ali Madadi.
Gabriel Popoviciu, Radu Dimofte și Nicolae Badea au adus în România francize din domeniul fast-food-ului: Pizza Hut (14 restaurante în România), KFC (peste 40 de restaurante pe piața locală), Paul și Cinnabon, din domeniul hotelier: Howard Johnson și Ramada, din domeniul cafenelelor: Hard Rock și din domeniul retailului de mobilă: IKEA.
Spre domeniul gastronomic s-au orientat și antreprenorii Ali Madali, fondatorul dealer-ului auto Rădăcini, și Gheorghe Copos, patronul echipei de fotbal Rapid București. Ali Madali a cumpărat în anul 2010 franciza pentru Domino’s Pizza, cel mai mare lanț de livrări de pizza la domiciliu din lume. Gheorghe Copos și-a extis prin franciză lanțul de cofetării Ana Pan, dar a preluat și francize pentru hotelurile Athenee Palace Hilton și Crowne Plaza.
Octavian Radu și Vicențiu Zorzolan au adus în țara noastră francize din domeniul modei: Debenhams, Aldo, Olen, Esprit sau Mandarina Duck. Tot spre domeniul fashion s-au orientat și Andrei Alecu și Adrian Matei care au preluat franciza Hugo Boss, dar și Marian Mihart și Alessandro Armato, proprietarii Chronotime și Cellini care și-au extins afacerile prin achiziționarea francizelor Gucci și Paul&Shark.
Primele trei poziții din Topul Forbes 500 miliardari sunt ocupate de Ioan Niculae, proprietarul grupului de firme Interagro (cu o avere estimată la 1-1,1 miliarde de euro), Frank Timiș (cu o avere estimată la 900-950 milioane euro) și Dinu Patriciu (cu o avere estimată la 800-900 milioane de euro).
În ediția din acest an a topului realizat de revista Forbes se regăsesc nume noi, majoritatea oameni de afaceri, dar și sportivi de performanță care activează în străinătate, printre fotbaliștii Mirel Rădoi și Răzvan Raț.
O afacere în franciză nu îți garantează că vei deveni miliardar, însă îți oferă o serie de avantaje care te pot ajuta să-ți dezvolți un business profitabil, unul dintre principalele beneficii fiind accesul la cunoștințele (know-how-ul) și strategiile ce au contribuit la succesul companiei.
(L.N.)
Articole citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Wood Mood Design, un producător de mobilă din lemn masiv, împlinește zece ani de când a început această afacere. Am vorbit despre înființarea companiei și calea antreprenorială cu tânăra creatoare a acestui brand.
Smith&Smith este prima companie românească specializată în transfer internațional de bani, înființată în 1999 și autorizată ca instituție de plată de către Banca Națională a României.
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start