Un magazin se închide, alte 5 se deschid

Ákos Bedő, francizor Irish Second-hand Shop: "Am muncit mult pentru a ne face cunoscuţi. Am organizat diferite campanii media şi chiar am vizitat personal antreprenori din toate oraşele din ţară."
Vineri
09.11.2012
Francizorul Ákos Bedő povesteşte cum s-a extins în patru ani Irish Second-hand Shop în peste 34 de oraşe din Ungaria, România, Slovacia.
 

Înainte de a dezvolta această reţea de magazine aţi mai lucrat în industria modei sau Irish Second-hand Shop a fost ceva nou pentru dumneavoastră?
A fost un domeniu total necunoscut pentru mine, pentru că nu eram nici antreprenor şi nu aveam nici un fel de experienţă în industria modei. Am fost angajatul unei companii de construcţii din Irlanda. Unul dintre colegii mei mai avea un job part-time în care se ocupa de vânzarea hainelor second-hand. El mi-a arătat cum funcţionează această industrie. Când m-am întors în Ungaria, am decis să-mi încerc şi eu norocul.

În ultimii patru ani magazinele Irish Second-hand Shop au apărut în 34 de oraşe. Care a fost cel mai notabil obstacol pe care a trebuit să-l depăşiţi pentru a atinge acest succes?
Cea mai mare provocare a fost să ne facem cunoscuţi în industrie şi să ne construim propriul brand. La început, expansiunea a fost destul de înceată, pentru că oamenii nu cunoşteau brand-ul nostru. Am muncit mult pentru a ne face cunoscuţi. Am organizat diferite campanii media, atât în presa scrisă şi cea online, cât şi la radio şi chiar am vizitat personal antreprenori din toate oraşele din ţară. După ce am deschis prima franciză la Győr, tot mai mulţi oameni au devenit interesaţi de conceptul nostru. Odată cu extinderea reţelei de magazine am dezvoltat şi stocul de produse, iar în prezent putem oferi alternative multiple oamenilor interesaţi să devină partenerii noştri.

Reţeaua Irish Second-hand se extinde în mod continuu. Se ştie însă – mai ales în condiţiile economice actuale- că o reţea de franciză nu implică doar deschiderea de noi magazine, ci şi închiderea unor unităţi. V-aţi confruntat cu această situaţie?
Orice persoană care se alătură unei reţele de franciză are şanse mari să-şi pornească o afacere de succes. În orice caz, chiar dacă francizatul beneficiază de sprijinul francizorului, şansele de eşec nu pot fi reduse la zero. Au existat închideri de magazine şi în cazul nostru, în special din cauza cererii scăzute de produse din piaţă. Însă din fericire, în timp ce un magazin se închidea, alte cinci se deschideau în acelaşi timp. Astfel, am transformat o companie mică într-o reţea dezvoltată care include peste 40 de puncte de vânzare.

Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru viitor? Intenţionaţi să deschideţi magazine şi în alte ţări? Dacă da, unde?
Am intrat deja pe piaţa din România iar în viitor sperăm să avem aici acelaşi succes pe care l-am avut pe piaţa din Ungaria. În Ungaria avem deja magazine în 34 de oraşe şi deşi păstrăm exclusivitatea teritorială pentru francizaţii noştri, vrem să deshidem 8-10 magazine noi până la finalul acestui an.