Franciza - un succes pe catwalk?

Piaţa de fashion retail din România va creşte în următorii ani, potrivit studiului “Clothing and footwear retail market in Central Europe 2012. Market analysis and development forecasts for 2012-2014”, realizat de PMR Research.
Marţi
30.04.2013
Retailerul de fashion BSB face un nou pas în dezvoltarea internaţională a brand-ului şi demarează expansiunea prin franciză.
 

La finalul anului 2012 BSB deschidea prima unitate stradală din România, pe Bulevardul Magheru din Capitală. Planul de expansiune al retailerului continuă în acest prin deschiderea a trei noi magazine proprii: în centrul comercial Sun Plaza din Bucureşti, în Polus Center Cluj şi în Iulius Mall Timişoara.

“Pe lângă faptul că sunt două puncte comerciale foarte importante în România, am ales Timişoara şi Cluj ca poli de dezvoltare ai BSB către vestul ţării, datorită echilibrului ce caracterizează cele două pieţe. Publicul de aici nu este divizat între foarte multe centre comerciale, puterea de cumpărare concentrându-se în două sau chiar într-un singur loc, cum este cazul Timişoarei,” a declarat Evangelos Poulios, managing partner BSB.

Recent, retailerul a deschis prima franciză BSB în Piteşti. Magazinul are o suprafaţă de 100 metri pătraţi şi este situat în cadrul centrului comercial Euromall. Programul de franciză BSB a fost lansat în acest an, ca un pas strategic în dezvoltarea internaţională a brand-ului.

Dacă eşti interesat să-ţi deschizi un magazin BSB în sistem de franciză, trebuie să alegi un oraş în care nu există un magazin propriu. Suprafaţa minimă necesară deschiderii unui magazin BSB este de 100 metri pătraţi, iar investiţia iniţială este cuprinsă între 30 000 – 60 000 euro, neexistând o taxă de franciză.

BSB SA a fost înființată în anul 1980, în Grecia, de Vassilios și Sophia Bitharas, ca societate producătoare de îmbrăcăminte pentru femei. La nivel internațional retailerul oferă haine, accesorii și produse complementare în 12 ţări, prin intermediul unei rețele de peste 100 de magazine în ţări ca Grecia, România, Turcia, Marea Britanie, Rusia, Bulgaria, Liban, Cipru, Albania şi Egipt. Retailerul grec de fashion BSB a intrat pe piața românească în anul 2004, când a deschis o unitate în centrul comercial București Mall.

Un alt retailer de fashion care se dezvoltă prin franciză în ţara noastră este New Look. Drepturile de franciză pentru România sunt deţinute de compania elenă Fourlis, reprezentată pe piaţa locală de Genco Trade, companie care deţine şi franciza magazinelor de articole sportive Intersport. Anul trecut, trei brand-uri de fashion şi-au anunţat intenţia de a se dezvolta prin franciză pe piaţa românească. Detalii în catalogul nostru de franciză.


Elena Cărăușu
ziarist