Zara, o poveste spaniolă profitabilă

Amancio Ortega, fondatorul grupului spaniol de modă Inditex, a fost clasat la începutul anului 2013, de cătrea revista Forbes pe locul 1 în topul celor mai bogați oameni din Spania și pe locul 3 - în lume, cu o avere estimată la 27 miliarde de dolari. Dacă aruncăm o privire la rezultatele financiare ale grupului, putem spune că averea spaniolului nu ne miră deloc. Numai pe piața românească, în 2012, Inditex a înregistrat, potrivit Mediafax, o cifră de afaceri totală de 671 milioane de lei (150,6 milioane euro), cu 30% mai mari comparativ cu anul anterior, si un profit net de 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro), in crestere cu 20%. Aproximativ jumătate din profit, respectiv 51,4 milioane lei, a fost generat de cele 20 de magazine Zara.
Zara este primul brand al grupului Inditex care a apărut pe piața românească. În anul 2004, Zara deschidea primul magazin în Plaza România din București, în regim de franciză. Trei ani mai târziu, Inditex intra direct pe piața românească de fashion, în prezent fiind unul dintre principalii jucători din domeniu. La nivel internațional, brand-ul Zara este întâlnit în peste 400 de orașe de pe cinci continente.
Un alt antreprenor care s-a îmbogățit de pe urma unei afaceri de succes în domeniul fashion este suedezul Stefan Persson, deținătorul grupului H&M (Hennes&Mauritz). Cele mai recente date financiare ale retailer-ului suedez pe piața locală ne arată că în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal în curs, respectiv perioada martie-mai 2013, vânzările H&M în România au crescut cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 222 milioane coroane suedeze (25,8 milioane euro).
Alte nume importante de pe piața de fashion din România, o parte dintre acestea operând în franciză pe piața locală, sunt New Look, New Yorker, C&A, Takko, Terranova, Reserved, Mango, Promod, BSB ș.a.
(L.N.)
Articole citite

Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
Cele mai citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment