Toamna se numără...francizele

Potrivit statisticilor, în România activează aproape 400 de francize, dintre care aproximativ jumătate sunt reprezentate de francizori locali. La nivelul întregii Europe avem circa 10.000 de rețele de franciză, 4.000 în China, 2.200 în USA, 1200 în Japonia și 1.000 în Australia.

Sursa: "Franciza, francizare" - Mihaela Mocanu

Vineri
04.10.2013
Promenada Mall Floreasca din București, mall-ul inaugurat pe 17 octombrie, oferă multor companii posibilitatea să-și extindă rețelele de franciză.
 

Un citat cunoscut ne atrage atenția asupra importanței locului unde ne deschidem un business : ”It's all about location, location, location!”. Bucureștiul reunește un număr impresionant de francize, multe branduri bifând unități în Capitala României. Fie că vorbim despre domeniul gastronomic, fie că vorbim despre fashion sau despre alte comercializări, mulți antreprenori aleg să-și deschidă business-urile în cadrul marilor centre comerciale, în special datorită traficului din aceste zone. Iar în București avem de unde alege. Cele mai importante mall-uri din Capitală sunt: București Mall, Plaza România, Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni și Sun Plaza. Din 17 octombrie, lista acestora e completată de Promenada Mall Floreasca, prilej pentru unele dintre cele mai importante brand-uri să-și deschidă noi unități.

Din categoria brand-urilor de fashion care vor deschide magazine în Promenada enumerăm nume ca Zara, Stradivarius, H&M, Musette, Promod, C&A, Peek&Cloppenburg, IL Passo, Humanic, Intersport, Deichmann, Ecco, Enzo Bertini. Lista restaurantelor și cafenelelor este completată de unele dintre cele cunoscute francize din România: McDonald's, KFC, Chopstix, Paul, Starbucks, Filicori Zecchini.

Unul dintre principalele motive pentru care marile brand-uri aleg sa-și deschidă unități în cadrul marilor centre comerciale este traficul ridicat de călători. Promenada Mall Floreasca este situat în zona de nord a Capitalei, într-o zonă în care lucrează zeci de angajați ai unor companii de renume, ca Oracle, Raiffeisen, HP, lucru care cu siguranță a atras atenția retailerilor.

Dacă pe viitor te hotărăști să-ți deschizi o afacere în interiorul unui centru comercial ia în calcul că negocierile încep cu 1-3 ani înainte de lansarea acestuia pe piață. Documentează-te bine despre toate cheltuielile implicate în acest proces. Chiria este destul de piperată, iar închirierea propriu zisă implică și alte costuri. Indiferent de locul pe care îl alegi pentru afacere ta, ține minte un lucru: clienții trebuie să te găsească foarte ușor.


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.

Succes rapid cu Fibonacci Kids /17.03.2025

Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.

Inedit în mall /03.03.2025

Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.

Nomasvello Point, inovație în franciză /18.02.2025

Într-o lume în continuă schimbare, afacerile trebuie să se adapteze pentru a rămâne competitive. Una dintre cele mai promițătoare oportunități de franciză este Nomasvello.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015