H&M continuă să crească în România

Retailerul suedez are peste 3.200 de magazine în peste 50 de pieţe, inclusiv magazine deschise în sistem de franciză, și peste 100.000 de angajați.
Luni
31.03.2014
Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte au crescut în primul trimestru al anului fiscal 2014 cu 32%, la 248 milioane de coroane suedeze.
 

În acest interval, perioada decembrie 2013 - februarie 2014, H&M a deschis în România două magazine noi și a ajuns la o retea de 30 de unitati pe piața locală, se arată într-un comunicat al companiei, citat de Mediafax. În primele trei luni ale anului fiscal anterior, H&M a înregistrat in România vânzari de 188 milioane de coroane suedeze.

Compania H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondată în anul 1947, în Suedia, şi este listată la NASDAQ OMX Stockholm. La nivel de companie, vânzarile au crescut cu 13%, la 37,52 miliarde de coroane suedeze (4,21 miliarde de euro), in timp ce reteaua de magazine a ajuns la aproape 3.200 de unitati, din care peste 100 în regim de franciză și 100.000 de angajați. Cea mai mare piață a grupului H&M este Germania, urmată de Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și Franța.

Primul magazin H&M din România a fost deschis pe 25 martie 2011, la parterul centrului comercial AFI Palace Cotroceni din București. Principalii competitori H&M de pe piața locală sunt brand-urile grupului spaniol Inditex, liderul pieței locale de fashion: Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque , dar și retaileri ca C&A, Takko, New Look și New Yorker.

 


Elena Cărăușu
ziarist