Radu Savopol, cofondator 5 to go
Radu Savopol, cofondator 5 to go / Fiecare nou record setat de 5 to go este pentru noi mai mult decât o realizare internă de care suntem mândri și pentru care suntem recunoscători. Este, înainte de toate, o confirmare a potențialului enorm pe care îl are un brand 100% românesc, început de la zero, în care am crezut și pe care l-am dezvoltat zi de zi, vreme de opt ani
Vineri
04.08.2023
Un sistem de franciză, așa cum este 5 to go, nu mai are nevoie de nici un alt argument pentru a-i deveni partener în momentul în care prezintă cifrele afacerii și acestea sunt mai mult decât edificatoare.
 

Investițiile constante în dezvoltare prin inovație, optimizarea portofoliului și parteneriate de succes, cumulate cu preocuparea permanentă de identificare a tendințelor de consum și loializare a clienților se traduc prin rezultate spectaculoase pentru brandul 5 to go, după prima jumătate a acestui an. Cu o medie de 13 locații noi deschise lunar și peste 1.650.000 de clienți care trec pragul cafenelelor 5 to go în fiecare lună, brandul a depășit cu 5% cifra de afaceri estimată pentru anul acesta și înregistrează o creștere de 55% față de rezultatele obținute anul trecut.

Totodată, meniul de vară din cafenele, care include gama Summer Crush în 3 variante (Vanilla Crush, Strawberry Crush și White Chocolate Crush) a înregistrat anul acesta o creștere de vânzări de 30%, iar dintre produsele disponibile în zona de retail, vedetele momentului sunt minisiropurile de 50 ml cu diverse arome și noul produs ready to drink Italian Sparkling Espresso, pe bază de cafea 100% arabica, ușor acidulat. 5 to go anunță și o îmbunătățire a mediei de bon, care a atins 12,6 lei la nivel național și chiar la 16 lei în anumite zone din țară.

Fiecare nou record setat de 5 to go este pentru noi mai mult decât o realizare internă de care suntem mândri și pentru care suntem recunoscători. Este, înainte de toate, o confirmare a potențialului enorm pe care îl are un brand 100% românesc, început de la zero, în care am crezut și pe care l-am dezvoltat zi de zi, vreme de opt ani. Aceste rezultate sunt o surpriză plăcută, mai ales pentru că vin într-un context economic provocator, care a adus creșteri de prețuri și a impus o adaptare sau chiar resetare a obiceiurilor de consum. Cu toate acestea, am reușit să ne menținem ritmul alert de creștere, iar a doua parte a anului se preconizează chiar mai productivă decât prima, astfel că ne așteptăm să depășim bugetul estimat și să ajungem la 150 de cafenele deschise în 2023. Se remarcă și o estompare a crizei forței de muncă, ceea ce nu poate fi decât o veste extrem de bună“, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Din cele aproximativ 500 de unități 5 to go din România, cifră pe care brandul își propune să o dubleze în următorii 4 ani, 64 au fost deschise anul acesta, la care se adaugă 33 de locații renovate. 5 to go deține deja și 5 locații dedicate zonei drive, cu vizibilitate crescută pe drumurile naționale, accesibile unui nou segment de consumatori: șoferii care își doresc să savureze o cafea de calitate ori alte băuturi răcoritoare și gustări delicioase la prețuri corecte, care să le asigure energia până la destinație.

Semnăm lunar aproximativ 13 noi contracte de franciză, iar 97% dintre contractele deja active au fost prelungite, ceea ce dovedește eficiența acestui model de business și valoarea parteneriatelor pe care am reușit să le construim cu francizații noștri. Comunicăm îndeaproape cu fiecare antreprenor și acționăm ca o echipă, pentru a ne asigura că toate locațiile respectă standardele 5 to go și oferă clienților experiențe pozitive de consum. Pe lângă deschiderea de noi unități, lansări de produse și consolidarea prezenței în retail, pregătim multe alte suprize pentru clienții noștri în perioada următoare“, completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.

Expansiunea la nivel național se traduce prin prezența 5 to go în aproximativ 97 de orașe și a fost marcată și prin deschiderea, în luna iulie, a primului flagship store la Brașov, iar extinderea pe piața internațională continuă conform obiectivelor setate. În Ungaria există deja 5 locații 5 to, deschise sau în curs de amenajare și deschidere, iar, în urma unor analize riguroase, vor fi testate treptat și alte piețe, pe lângă Marea Britanie, Franța și Belgia, unde brandul 5 to go este deja prezent.

5 to go a luat naștere în 2015, iar în prezent se apropie de pragul de 500 de unități, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Radu Savopol și Lucian Bădilă sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piața HoReCa din România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate. Lanțul de cafenele oferă consumatorilor un spațiu cald și prietenos, unde cafeaua este actorul principal. Cafeaua folosită este una cu o aromă intensă, corpolentă, cremoasă, ce se constituie într-un amestec unic, creat special pentru lanțul de cafenele 5 to go. De asemenea, brandul 5 to go s-a extins și în retail cu o gamă de produse dedicată ce cuprinde caspule de cafea, cafea la IBRIK, apă cu vitamine VIWA by 5 to go, sirop cafea, cookies organici și multe alte produse în dezvoltare.


Ștefan Pricop
Business Development Manager