2016-09-21

Franciza care întinerește

Compania Farmec ia în calcul francizarea magazinelor partenere din țară și străinătate

Farmec SA Cluj-Napoca, cel mai mare producător român de cosmetice, este un brand emblemă pentru România, al cărui portofoliu impresionează o lume întreagă prin produse mereu actuale și moderne, concepute în laboratoare performante. Compania are acreditări internaționale ale proceselor de fabricație și comercializează produse în peste 30 de piețe de pe toate continentele, dintre care principalele sunt Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, Irak, Kuwait şi Canada.

Farmec Fot. Farmec SA

Primul magazin Gerovital deschis de Farmec în România este situat în ansamblul comercial Park Lake din București și are o suprafață totală de 52 de metri pătrați. Pentru amenajarea acestuia s-au investit 67.000 de euro.

În ultimii doi ani, Farmec a deschis magazine de brand în străinătate – câte unul în Franța, Italia, Spania și Ungaria și 3 în Grecia. Pe plan local deține 7 magazine proprii - în Cluj Napoca (3 magazine), Arad, Sibiu, Tg. Mureș și, recent, în București, cel de-al 8-lea urmând să se deschidă în Constanța.

Dezvoltăm business-ul în două direcții”, a anunțat Mircea Turdean, Director General, Farmec. ”Avem magazine de brand, proprietatea noastră, și mai avem peste 600 de magazine partenere – un proiect mai vechi care prevedea contracte de parteneriat. Aceste contracte vor fi re-discutate, cu scopul de a fi îmbunătățite spre direcția francizare. Pentru a realiza win-win de ambele părți, obligația noastră ar fi să transformăm parteneriatul într-o franciză, astfel încât noi să ne reprezentăm imaginea la același nivel cu cel al magazinelor de brand. Acum suntem în faza în care detaliem contractul, dar în linii mari vă pot spune că ei, potențialii francizați, au obligativitatea de a pune în cartea de identitate a magazinului anumite materiale, un anumit aranjament etc. Desigur, asta presupune niște investiții. Iar noi ne asumăm ca prin cifra de afaceri pe care le-o garantăm lunar - prin imaginea nou creată, prin reclamă, promoții, prin ajutorul nostru pe partea de marketing – nu numai să-și amortizeze investiția, ci să și iasă pe profit chiar de la început. Am vrea să deschidem astfel de magazine nu numai în țară și în Europa, ci și în Asia și în toate zonele unde avem cifre de afaceri frumoase. Chiar și în Japonia. Deocamdată am lucrat la un plan pe 5 ani, care prevede că vom avea magazine cu partenerii noștri, în regim de franciză, în multe țări în care suntem prezenți.”

La rândul său, Ioana Borza, Marketing Manager, Farmec, a declarat pentru franchising.info.ro: ”Avem un astfel de proiect de francizare, atât pentru România, cât și pe parte internațională. Până la urmă este cel mai simplu mod de a ajunge la consumatori, cu imaginea pe care o dorim noi. În momentul în care vom avea acel business plan, o parte dintre magazinele partenere se vor transforma în magazine monobrand. Noi luăm în calcul și franciza Farmec și franciza Gerovital, pentru că ele pe undeva se diferențiază, dar se și completează, în funcție de cerințele pieței. Magazinele care vor fi în franciză Farmec vor avea la comercializare toate produsele din portofoliul companiei, inclusiv cele pentru curățenia locuinței, iar în magazinele monobrand Gerovital accentul va cădea pe produsele premium, sub brandurile Gerovital și Aslavital”, a precizat Ioana Borza.

Portofoliul de cosmetice al producătorului clujean cuprinde produse sub brandurile Gerovital H3 Prof. Dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Argan Plus, Farmec, Doina, Athos și Obsesie, iar cel de produse pentru curățenie, brandurile Triumf și Nufăr.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

Maria Vaschi

ziarist
Trimite pe autor

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank