Fă-i pe oameni să vorbească despre tine

Activităţile de marketing sunt sprijinite cu ajutorul internetului. Poţi crea aplicaţii speciale şi forumuri pentru a lăsa cale liberă clienţilor să vorbească despre produsul tău.
Sâmbătă
28.07.2012
Una dintre metodele folosite în marketingul direct este promovarea pe cale orală: trebuie să determini un număr cât mai mare de clienţi să vorbească despre tine.
 

Canalul de comunicare în acest tip de marketing este conversaţia directă, care are rolul de a întipări în mintea destinatarului mesajul campaniei publicitare. Scopul final este să ajungi în stadiul în care clienţii vorbesc despre tine şi te recomandă mai departe. Atingerea acestui scop poate fi susţinută şi prin oferirea de mostre ale produselor cărora li se face publicitate. Acestea pot fi baza unei discuţii viitoare despre modul în care poate fi testat brandul. Mostrele pot fi oferite în număr mai mare persoanei intervievate, cu recomandarea de a le împărţi mai departe celor apropiaţi.

Dacă reuşeşti să impresionezi persoana căreia îi prezinţi un produs trebuie în acelaşi timp să o încurajezi să recomande produsul familiei şi prietenilor, mărind astfel numărul viitorilor consumatori. Sondajele arată că un procent de 80-90% din populaţie are încredere în produsele recomandate de persoanele apropiate. În acest moment vin mostrele vin din nou în ajutor: clientul se poate orienta spre produsul tău dacă a avut ocazia să-l testeze.

Clienţii sunt interesaţi să vadă cu ochii lor şi să testeze produsele cărora li se face reclamă. Selecţia persoanelor care vor testa produsele se face în funcţie de profilul publicului ţintă al produsului-viitorului consumator.

Dacă alegi să-ţi promovezi produsele pe cale orală, trebuie să ştii că acest tip de marketing are şi un dezavantaj: nu ai control asupra clienţilor tăi şi a oamenilor cu care aceştia vorbesc. Dacă vei fi contactat de potenţialii clienţi datorită faptului că actualii clienţi au vorbit despre tine, consideri că promovarea pe cale orală funcţionează.

(D.W. & L.N.)

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.