Îmi place să fiu bogat

Bestsellerul „Rich Dad, Poor Dad” este scris sub forma unor pilde care au la bază experienţa lui Robert Kiyosaki.
Sâmbătă
25.08.2012
Robert Kiyosaki, autorul „Rich Dad, Poor Dad”, spune că două persoane i-au influențat deciziile majore pe care le-a luat în cariera sa: tatăl său și tatăl unui prieten.
 

Tatăm leu își dorea să urc cu multă ambiţiei pe scara carierei, până la ultima treaptă, celălalt mi-a zis simplu: de ce să nu fii tu cel care ține scara?Dacă îți dorești o situație materială foarte bună pentru copilul tău, nu trebuie să-i spui niciodată că dacă va învăța bine și va lua note mari la școală va avea un loc de muncă profitabil când va fi adult. Cumpără-i un Monopoly. Sau mai bine un Cashflow. În timpul acestor jocuri el va acumula într-un mod plăcut atât cunoștințe economice, cât și contabile. Eu unul nu m-am omorât cu învățatul în anii de școală. Însă asta nu e tot. Explică-i copilului tău că nu trebuie niciodată să lucreze pentru bani. Lasă-l să-ţi pună orice fel de întrebări şi îndeamnă-l să ia decizii care au implicaţii financiare. Sprijină-l chiar dacă alege să studieze un domeniu care îl pasionează dar despre care tu crezi că nu e profitabil. În acest fel, copilul tău are şanse mai mari să-şi majoreze veniturile.

Conducerea unei afaceri este un mod de viaţă, nu o modalitate prin care poţi câştiga bani. Acest mod de viaţă este o alegere. Deseori mă întreb câţi oameni au un job care nu le place şi în acelaşi timp îşi fac continuu griji din cauza banilor puţini pe care îi câştigă? Câţi dintre aceşti oameni ştiu că au posibilitatea de a face o alegere care le poate schimba viaţa? Dar ei totuşi merg în continuare pe acelaşi drum. Pe lângă faptul că banii câştigaţi nu le alungă grijile zilei de mâine, tebuie să îndeplinească tot felul de sarcini pe care le detestă.

Poţi alege varianta de mai sus sau poţi merge pe un alt drum. Mai întâi gândeşte-te cum ai putea porni o afacere care să-ţi placă. Apoi gândeşte-te cum poţi obţine bani pentru a pune în practică afacerea. Şi în final, obţine ce îţi doreşti.

Cândva, un jurnalist m-a întrebat care este cheia succesului pentru investitorii şi proprietarii companiilor mici şi mijlocii. Raspunsul este simplu: cel mai important lucru este să se bucure de investiţiile pe care le fac şi de afacerea pe care o conduc. Cea mai mare parte a vieţii mele, inclusiv cea de dinainte de a fi bogat, am făcut mereu acelaşi lucru: am fost antreprenor şi investitor. Întotdeauna mi-a plăcut ceea ce am făcut. De fapt, în fiecare zi am jucat jocul meu preferat: Cashflow. Diferenţa e că l-am jucat cu bani adevăraţi.

Robert Kiyosaki

Sursa:http://franchising.pl
/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.