Vânzări mai mari cu ajutorul muzicii

Ai mare grijă la volumul sunetului. Muzica trebuie să fie o prezență discretă care completează decorul afacerii tale, fără să devină obositoare pentru clienți.
Joi
09.08.2012
Muzica are un impact puternic asupra clienților deoarece aceștia pot asocia brandul tău cu o anumită melodie. Atrage atenția publicului utilizand marketingul muzical.
 

Dacă o folosești în mod corect, muzica poate deveni un partener de nădejde al afacerii tale. Ea ne influențează emoțiile, starea de spirit și ne relaxează. Uneori oamenii intră sau revin într-un magazin datorită atmosferei. Trebuie însă să fii foarte atent ce cadru ambiental creezi. Alege genul potrivit de muzică pentru afacerea ta în funcție de piața căreia i se adresează serviciile sau produsele și în funcție de regiune sau de zonă.

Alege muzica potrivită pentru afacerea ta

Dacă vrei să creezi o identitate sonoră pentru afacerea ta, poți apela la ajutorul specialiștilor din industria muzicală. Ei îți pot oferi un nivel maxim de expertiză, creativitate, profesionalism și vor găsi sunetul potrivit pentru publicul tău țintă. În Europa se va alege o muzică diferită față de cea pentru care s-ar opta în Asia.

Dacă ai o cafenea, restaurant sau bar alege o coloană sonoră care să te diferențieze de concurență și care oferă clienților un mediu cât mai plăcut. Magazinele care comercializează produse scumpe pot alege muzica ambientală, clasică sau jazz. Pentru un magazin de antichități poți apela cu încredere la celebrele oldies but goldies. Clientele unui salon de înfrumusețare vor să se relaxeze, deci pentru acest spațiu poți încerca muzica chill-out. Dacă ai un magazin tematic, de exemplu unul în care vinzi produse turcești, alege o coloană sonoră specifică culturii respective.

Nu toți oamenii sunt adepții sintagmei: DJ, dă muzica mai tare!

Ai mare grijă la volumul sunetului. Muzica nu trebuie să fie în centrul atenției. Ea trebuie să fie o prezență discretă care completează decorul afacerii tale. Dacă magazinul este destinat tinerilor, volumul tare nu este un impediment însă trebuie să ai grijă ca muzică să nu devină obositoare. Clienții care merg însoțiți la cumpărători vor să se și audă între ei, iar un volum prea ridicat poate deveni deranjant.

Cadrul legislativ

Folosirea muzicii în spațiile publice necesită licență de utilizare. În cazul în care te decizi să-ți creezi o identitate sonoră pentru afacerea ta trebuie să plătești drepturile de autor pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică și drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, conform Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Tarifele pentru taxa de muzică ambientală variază în funcție de metrul pătrat. Cel mai simplu este să contactezi o persoană de la Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România – Asociația pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) care te poate îndruma în tot acest demers.

(LNK)

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.