10 caracteristici ale antreprenorilor de succes

"Învingătorii nu renunţă niciodată şi cei care renunţă nu câştigă niciodată"-Vince Lombardi.
Duminică
14.09.2014
În urma unor studii de cercetare, publicate sub titlul “The Big Five Personality Dimensions and Entrepreneurial Status“, s-a constatat că personalitatea antreprenorilor este diferită de cea a managerilor de companii.
 

Spre deosebire de manageri, antreprenorii se remarcă mai mult la trăsături cum ar fi curiozitatea, perseverența și tolerența la stres. Pasiunea, siguranţa de sine, tenacitatea, echilibrul, viziunea, curajul, abilitatea de a vinde, determinarea, inteligenţa emotionala şi flexibilitatea sunt caracteristicile comune identificate de specialiști. Chiar dacă de multe ori tinzi să crezi că toate acestea sunt doar simple citate din cărţi, încearcă să te identifici cu cât mai multe dintre calităţile enumerate şi vei vedea că succesul nu va întârzia să apară.

1. Pasiunea

Ca antreprenor foarte probabil vei lucra din greu, timp îndelungat, pentru prea puțini bani și fără nicio garanție că business-ul tău va funcționa. Așa că ar trebui să ai o motivație intrinsecă puternică și nu una legată de bani.

2. Siguranța de sine

Pentru a reuși va trebui să te  înconjori de oameni cu aptitudini, background și cunoștințe care să le completeze pe ale tale, de aceea e important să ai încredere în tine și, uneori, să lași ego-ul deoparte.

3. Tenacitatea

Vei avea nevoie de o combinație de perseverență cu rezistență psihică. Va trebui să fii capabil și dispus să înveți din greșeli, să știi să te ridici și să mergi mai departe cu forțe reînnoite.

4. Echilibrul

E important să știi că nu toate bătăliile merită câștigate și când să te retragi; cum să accepți și cum să înveți dintr-un eșec. Să știi când trebuie să petreci timpul cu ai tăi sau când ai nevoie să fii singur.

5. Viziunea

Antreprenorii de succes pot avea o viziune de ansamblu și-n același timp pot fi capabili să se concentreze pe obiectivele pe termen scurt.

6. Curajul

Nu ar trebui să surprindă pe nimeni că antreprenorii sunt mai înclinați spre a-și asuma riscuri. Asta nu înseamnă că trebuie să faci bungee-jumping fără echipament de protecție- antreprenorii inteligenți au, de obicei, o intuiție foarte bună și știu să aprecieze gradul de risc al unui start-up.

7. Abilitatea de a vinde

Fie că ești un extrovertit înnăscut sau un introvertit, vei fi mereu în poziția de a vinde ceva. Îți vei vinde viziunea potențialilor parteneri și investitorilor. Îți vei vinde produsele și serviciile și îi vei convinge pe angajații tăi să rămână pe poziții de fiecare dată când lucrurile se precipită.

8. Determinarea

Antreprenorii adună foarte multe informații într-o perioadă scurtă de timp și apoi acționează. Dacă aștepți prea mult, nu vei merge niciodată mai departe (organizațiile mari se pricep foarte bine la amânarea deciziei- Nu avem foarte multe date, așa că hai să continuăm să facem studii).

9. Flexibilitatea

Cei care supraviețuiesc sunt antreprenorii care au o preocupare permanentă în a-și îmbunătăți produsele sau ideea existentă și știu să se adapteze conform schimbărilor din piață.

10. Inteligența emoțională

Antreprenorii de success au o inteligență emoțională ridicată și reușesc să-și creeze conexiuni în mediul de afaceri. E foarte important să ai abilitatea de a-ți construi relații care te pot ajuta să-ți crești business-ul.

Sursa: Contakeeper


/4/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.