Sfaturi de la părintele marketingului

Sâmbătă
16.06.2012
Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de marketing din lume a participat recent la un training în țara noastră.
 

Profesorul Philip Kotler, supranumit părintele marketingului din lume, autor a cărților ”Principiile marketingului” și ”Managementul marketingului” a vizitat pentru a doua oară România la începutul lunii iunie. El a participat la trainingul certificat în Marketing 3.0, eveniment organizat de V+O Communication, Confident Public Relations și Choice Management & Consulting. Wall-street.ro a sintetizat cele mai importante sfaturi pe care profesorul le-a adresat celor câteva sute de manageri care s-au strâns la evenimentul organizat la Ateneul Român din București.

Cel mai bun moment de creștere al unei companii este atunci când concurenții își micșorează bugetele. Philip Kotler recomandă antreprenorilor să profite de turbulențele economice și să se dezvolte în țările în care sunt bani cum ar fi China, Brazilia, Rusia, India.

Investițiile în social media: Facebook, Twitter trebuie făcute treptat pentru a evita eșecul. Marketerii trebuie să schimbe modele de business prin inovație deoarece lumea este într-o continuă schimbare. De asemenea ei trebuie să dezvolte o relație armonioasă cu directorul financiar, văzut de Philip Kotler ca un dușman.

Părintele marketingului consideră că cel mai important lucru pentru un director de marketing este să fie empatic cu consumatorul doarece doar așa business-ul său va urma un traseu ascendent.

Companiilor le este recomandat să se implice în acțiuni de responsabilitate socială și să-și facă brand-urile iubite. Numele brand-urilor trebuie să fie ușor de pronunțat și de recunoscut. Marketerii trebuie să fie la curent cu toate noutățile și să facă tot ce este posibil pentru clienții lor, adoptând modelul P&G- ”Totul este marketing”.

Wall-street.ro prezintă și ce secrete spune Philip Kotler că au companiile care au lansat branduri de success: interesele angajaților sunt aceleași, salariile directorilor generali sunt modeste, comunicarea cu top managementul este ușoară, angajații sunt pasionați de ceea ce fac, fluctuația de personal este mică, o cultură organizațională de care oamenii sunt mândri.

Philip Kotler este implicat în cercetarea și dezvolarea marketingului de mai bine de 55 de ani. Activitatea sa îl plasează pe poziția 11 în Top 50 cei mai mari gânditori de afaceri ai lumii. Asociația Americană de Marketing i-a oferit lui acestuia titlul de ”Marketing Educator Award”.


Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.