2012-06-16

Sfaturi de la părintele marketingului

Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de marketing din lume a participat recent la un training în țara noastră.

Profesorul Philip Kotler, supranumit părintele marketingului din lume, autor a cărților ”Principiile marketingului” și ”Managementul marketingului” a vizitat pentru a doua oară România la începutul lunii iunie. El a participat la trainingul certificat în Marketing 3.0, eveniment organizat de V+O Communication, Confident Public Relations și Choice Management & Consulting. Wall-street.ro a sintetizat cele mai importante sfaturi pe care profesorul le-a adresat celor câteva sute de manageri care s-au strâns la evenimentul organizat la Ateneul Român din București.

Cel mai bun moment de creștere al unei companii este atunci când concurenții își micșorează bugetele. Philip Kotler recomandă antreprenorilor să profite de turbulențele economice și să se dezvolte în țările în care sunt bani cum ar fi China, Brazilia, Rusia, India.

Investițiile în social media: Facebook, Twitter trebuie făcute treptat pentru a evita eșecul. Marketerii trebuie să schimbe modele de business prin inovație deoarece lumea este într-o continuă schimbare. De asemenea ei trebuie să dezvolte o relație armonioasă cu directorul financiar, văzut de Philip Kotler ca un dușman.

Părintele marketingului consideră că cel mai important lucru pentru un director de marketing este să fie empatic cu consumatorul doarece doar așa business-ul său va urma un traseu ascendent.

Companiilor le este recomandat să se implice în acțiuni de responsabilitate socială și să-și facă brand-urile iubite. Numele brand-urilor trebuie să fie ușor de pronunțat și de recunoscut. Marketerii trebuie să fie la curent cu toate noutățile și să facă tot ce este posibil pentru clienții lor, adoptând modelul P&G- ”Totul este marketing”.

Wall-street.ro prezintă și ce secrete spune Philip Kotler că au companiile care au lansat branduri de success: interesele angajaților sunt aceleași, salariile directorilor generali sunt modeste, comunicarea cu top managementul este ușoară, angajații sunt pasionați de ceea ce fac, fluctuația de personal este mică, o cultură organizațională de care oamenii sunt mândri.

Philip Kotler este implicat în cercetarea și dezvolarea marketingului de mai bine de 55 de ani. Activitatea sa îl plasează pe poziția 11 în Top 50 cei mai mari gânditori de afaceri ai lumii. Asociația Americană de Marketing i-a oferit lui acestuia titlul de ”Marketing Educator Award”.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank