Cum construieşti cel mai puternic brand
Firma de consultanţă Brand Finance publică anual topul celor mai valoroase brand-uri din întreaga lume. Raportul complet cuprinde şi o evaluare individuală a fiecărei companii şi o comparaţie între popularitatea companiei şi imaginea ei pe o scară globală. Producătorul de jucării LEGO ocupă poziţia fruntaşă a acestui clasament influenţat de loialitatea şi satisfacţia consumatorilor, promoţiile brand-ului, investiţiile în marketing, reputaţia corporate, într-o analiză care are la bază aşa numitul index Brand Finance s Brand Strenght (BSI.)
Cuvântul LEGO s-a format din contopirea abrevierilor a două cuvinte daneze: „leg”- joc şi „godt” – bun: LEGO - „Bun de joacă”
Piesele de construit LEGO sunt destinate tuturor generaţiilor de vârstă, lucru care a ajutat la creşterea popularităţii brand-ului. Potrivit Brand Finance, LEGO, un brand destinat atât femeilor, cât şi bărbaţilor, oferă adulţilor nostalgia momentelor din copilărie. În anul 2000 corporaţia a înfruntat falimentul şi puţini au fost cei care s-au aşteptat ca producătorul jucăriilor de plastic să reintre pe profit.
Povestea LEGO®
Cel care a adus o schimbare în demersul companiei este Jorgen Vig Knudstorp. El a fost numit CEO în anul 2004, perioadă în care compania a început să controleze costurile de producţie şi să se axeze pe dorinţele consumatorilor. Datorită lui Knudstorp, fanii pot lua parte în dezvoltarea brand-ului. LEGO a căutat un succesor în rândul acestora când a trebuit să disponibilizeze mecanicii şi designerii care au lucrat în cadrul companiei în anii 1970-1980, mai exact în perioada de criză. În ultimii 3 ani s-a dezvoltat chiar şi numele brand-ului în principal datorită filmelor 3D (LEGO® story).
Fondatorul LEGO este danezul Ole Kirk Kristianses (dreapta). Compania a fost moştenită din tată în fiu, actualul proprietar fiind Kield Kirk Kristianses (stânga).
Copiii din România se pot bucura de jucăriile LEGO datorită mai multor distribuitori. Unul dintre aceştia, Bricks 4 Kidz® este un concept after school de educație creativă prin care copiii învață, construiesc și se joacă cu piese LEGO®. Programul este dezvoltat în sistem de franciză în întreaga lume.
Universul jucăriilor LEGO poate fi descoprit şi în cele 4 magazine certificate LEGO din ţara noastră deţinute de Brick Depot: în Promenada Mall Bucureşti, Mega Mall Bucureşti, VIVO Cluj-Napoca şi Coresi Shopping Resort Braşov.
Înregistrarea este destinată persoanelor ce doresc să-și înceapă propria afacere in regim de franciza. Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Persoanele interesate să achiziționeze o franciză trebuie să se înscrie în baza de date PROFIT system Romania din Registrul Francizelor prin completarea chestionarului de mai jos.
https://franchising.info.ro/inregistrare-candidati/
Articole citite

Rețeaua de franciză JumpingClay este ca o familie, cu peste 5.000 de instructori și 650 de academii care operează în peste 40 de țări din întreaga lume.
După 25 de ani de experiență, marca de îmbrăcăminte pentru copii TulecTrend este pe cale să intre pe piața românească.
"Există foarte mulți oameni interesați, dar numai unii încheie negocierile cu succes", a declarat Tomáš Tulec, co-proprietar al companiei care produce și vinde îmbrăcăminte pentru copii, sub brand-ul TulecTrend.
Minelei Bašić i-a plăcut întotdeauna să lucreze cu copiii și, de când a devenit parte din familia francizei Jumping Clay, această dorință i s-a împlinit.
Franciza TulecTrend, dedicată copiilor, necesită investiții financiare minime. Tomáš Tulec, Directorul Executiv, ne-a împărtășit elementele atractive ale conceptului.
Cele mai citite

Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.