Un deceniu în slujba francizelor

Suzana Daković din Bania Luka din Bosnia - Herțegovina este primul beneficiar al francizei "Two Smiles". Anul viitor va sărbători cea de-a 10-a aniversare a afacerii.
Suzana Daković din Banja Luka știa despre bijuteriile "Two Smiles" cu mult înainte de a deveni beneficiarul francizei acestei mărci. Franciza "Two Smiles" a fost promovată pe scară largă în diverse emisiuni de televiziune și au fost numeroase intervenții sponsorizate pe parcursul emisiunilor.
Am auzit de "Two Smiles" din ziare și pentru că multe persoane cumpărau aceste bijuterii din Belgrad, acest nume de marcă era deja binecunoscut în Banja Luka. Așa că m-am gândit că ar fi frumos să încep propria afacere și să deschid un magazin de bijuterii", spune Daković.
Suzana Daković nu credea că se va implica într-o afacere privată, nu pentru că nu era
familiarizată cu mediul antreprenorial, ci pentru că își imagina că oamenii sunt mai înclinați să opteze pentru branduri renumite.
"Îmi amintesc că, la prima întâlnire cu Milica Gavrilovic, proprietarul conceptului, am spus că, teoretic, aș putea să aduc niște bijuterii din străinătate și să le vând sub numele meu fictiv, dar cu siguranță nu ar avea același succes. În plus, faptul că bijuteriile sunt cu adevărat unice, confecționate manual, am fost convinsă de necesitatea de a apela la o marcă deja consacrată cum este "Two Smiles". La magazinul de încălțăminte, de exemplu, este o diferență dacă te uiți la produsele de brand Paciotti sau la celelalte care au nume pe care nimeni nu le știe " explică Suzana.
Vitrinele și celelalte echipamente necesare pentru amenajarea unui magazin de 16m2, conform instrucțiunilor și planurilor "Two Smokies", au fost achiziționate de pe piața locală. La finalizarea trainingului, în 2007, când a fost deschis magazinul în centrul orașului Banja Luka, afacerea a funcționat excelent. Interesant este că aceasta a fost una dintre primele francize ale brandului "Two Smiles".
Potrivit Suzanei Daković, unul dintre motivele îndelungatei colaborări cu "Two Smiles" este comunicarea excelentă cu francizorul, în special cu proprietarul, Milica Gavrilović.
"Ea m-a ajutat foarte mult la începutul afacerii. Este o persoană empatică și s-a purtat foarte frumos cu mine atunci când afacerea a mers bine, însă a fost înțelegătoare și atunci când afacerea a trecut prin momente dificile. Chiar și atunci când am avut cerințe specifice din partea clienților, cum ar fi culoarea și forma bijuteriilor, ne-a ajutat să producem astfel de piese unicat, iar aici avem avantajul "Two Smokers", care este producția lor proprie și, prin urmare, poate satisface într-o oarecare măsură dorințele consumatorilor. Dacă colaborarea nu ar fi fost atât de bună, cu siguranță nu ne-am fi implicat atât de mult."
Anul viitor vor sărbători zece ani de afacere și, conform declarațiilor Suzanei, ultimii trei ani au fost cei mai dificili, având în vedere situația economică generală.
"Timpurile nu sunt chiar roz, mulți oameni nu au bani și toți antreprenorii se zbat să supraviețuiască". Taxele sunt foarte ridicate și nu există subvenții speciale pentru antreprenori. Nu am primit sau nu am cerut bani de la stat. În astfel de circumstanțe, mulți au început să facă bijuterii ei înșiși - desigur, calitatea nu este aceeași, dar oferta este cu siguranță mult mai mare. Astăzi, cerințele sunt total diferite față de cum erau în 2007, iar în ultimii trei ani este mult mai dificil să faci afaceri, nu doar în această branșă, ci în orice segment de piață. Cu toate acestea, magazinul meu continuă să funcționeze pe profit, fiind nevoită chiar să angajez doi lucrători", spune Suzana Daković.
Articole citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Descoperă oportunitatea de a dezvolta un business profitabil în domeniul floristicii, alături de Floria, un brand consacrat și lider pe piața din România.
Când ai depășit centenarul în industria cosmeticii și reunești două branduri recunoscute internațional într-un sistem de franciză, este vorba doar despre Farmec și Gerovital.
Brandurile recunoscute internațional Farmec și Gerovital, reunite într-un singur sistem de franciză, asigură partenerilor săi o afacere rafinată, dar și profitabilă.
Cu peste o sută de ani de experiență în industria cosmeticii și cu un business de succes, franciza Farmec își caută noi parteneri.
Cele mai citite

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.