De la idee la parfumerie
Zrinka și Davor Bagić au dezvoltat conceptul L’ARÔME timp de ani de zile, dar expansiunea reală a avut loc doar atunci când au decis să francizeze afacerea. În decursul ultimului an, marca L’ARÔME a fost inaugurată pe șapte piețe noi (Serbia, Cehia, Slovacia, Canada, Israel, Slovenia și Italia), iar rețeaua de franciză este în continuă creștere. Beneficiarii pot alege între trei tipuri de formate – magazin clasic, chioșc sau “stand” care este cel mai adesea plasat într-un centru comercial și formatul de colț de magazin (concept shop-in-shop). Cu Davor Bagić, francizorul și creatorul conceptului L’ARÔME, am discutat despre modul în care această franciză se extinde, care sunt condițiile de achiziție, cât de repede se recuperează investiția și în ce constă susținerea francizaților.
În trecut, L’ARÔME și-a extins rețeaua prin toate cele trei formate. În opinia dumneavoastră, care sunt avantajele deschiderii unui magazin clasic și ce se întâmplă atunci când candidatul alege să devină francizat?
Avantajul deschiderii unui magazin L’ARÔME este că magazinul are dreptul de a folosi marca noastră, iar francizatul beneficiază de un plan de marketing complet. Un alt avantaj al magazinului clasic este gama extinsă de produse, care este mult mai mare decât în cazul unui colț de magazin, fapt care atrage mărirea câștigurilor. Prin urmare, putem spune că magazinul clasic este ideal pentru o afacere de familie.
Când vorbim despre un colț de franciză, există două opțiuni. Prima opțiune este deschiderea colțului sub formă de chioșc sau "stand", în locații cu trafic crescut de clienți, ca de exemplu într-un centru comercial. A doua opțiune este deschiderea colțului L’ARÔME într-un magazin deja existent care vinde produse complementare parfumurilor.
Care sunt afacerile cu produse complementare parfumurilor?
Acestea sunt în principal afaceri care oferă produse legate de frumusețe și sănătate. Combinația ideală a francizei este cu un magazin care vinde deja produse cosmetice, bijuterii, dar există cazuri în care colțurile de magazin sunt deschise de proprietari de afaceri care au deja un coafor, un salon de înot, un salon de înfrumusețare sau o farmacie.
Ce condiții trebuie să îndeplinească francizatul L’ARÔME Parfumes ?
Mai întâi avem grijă să nu existe un alt francizat în zona care ne interesează. Altfel spus, fiecare francizat are exclusivitate teritorială, fie că este vorba despre o țară, dacă este semnat un contract de master-franciză sau o locație mai mică. Următorul pas este ca destinatarul să găsească locația ideală și apoi să începem să calculam investiția, precum și rentabilitatea investiției. Este nevoie de 2.000 – 10.000 de euro pentru a deschide franciza L’ARÔME, în funcție de formatul ales. Prin urmare, se înțelege că franciza presupune o investiție financiară.
Pentru ca francizatul să obțină un câștig financiar optim, are nevoie de o gamă de minimum 60 de parfumuri, în timp ce sortimentul unei francize pentru un colț de magazin presupune o gamă mai redusă de produse, în funcție de mărimea punctului de vânzare.
În funcție de experiența anterioară, în cât timp este posibilă recuperarea investiției?
Randamentul investiției depinde de conceptul ales de francizat. Investiția medie într-un magazin L’ARÔME, conform principiului "la cheie", este în jur de 10.000 de euro. Aceasta include 6.000 de euro pentru mobilierul de expunere și pentru prima comandă de produse, iar pentru alte cheltuieli sunt alocate până la 4.000 de euro – casa de marcat, aplicația de vânzare, publicitate, branding de magazin, lămpi de iluminat, certificarea instalației electrice, extinctor, trusă de prim-ajutor, vitrina. Perioada de amortizare medie estimată a investiției este, în acest caz, de aproximativ 12 luni. Investiția medie pentru un colț L’ARÔME este mult mai mică, în jur de 2.000 de euro, astfel încât perioada estimată pentru amortizarea investiției este de numai câteva luni. În ambele cazuri, recuperarea investiției depinde de mărimea locației și de traficul din locație.
Pentru a vă reaminti, suntem singura franciză care vinde parfumuri “Made in France” și nu percepe taxă de intrare sau procent din cifra de afaceri.
În ce tipuri de locații se poate deschide o afacere L’ARÔME? Există reguli în ceea ce privește puterea economică, mărimea orașului?
În cazul unui magazin L’ARÔME, numărul minim de locuitori este de aproximativ 7.000, în timp ce, pentru un colț de magazin, nu există restricții.
În ce constă sprijinul pe care îl acordați francizaților?
Politica noastră de afaceri este de a sprijini francizatul printr-o comunicare continuă și deschisă, pornind de la ideea unei cooperări reciproce. Atunci când alegem o locație de parfumerie, le oferim sugestii în funcție de experiența noastră în industria parfumeriilor și a comerțului cu amănuntul, întrucât suntem de aproape 20 de ani în această afacere.
Pentru fiecare francizat, facem un calcul al traficului necesar obținerii unui anumit profit, luând în considerare costurile reale, iar pe baza acestor indicatori, facem planul de rentabilitate a investiției în franciza L’ARÔME.
Împreună cu francizatul alegem sortimentul de produse, precum și echipamentul necesar locației selectate. Îl informăm despre produsele L’ARÔME, despre tehnicile de vânzare, precum și despre tehnicile cele mai eficiente de marketing.
Pentru evenimentul de deschidere a fiecărei noi locații L’ARÔME, pregătim mostre pentru diverse parfumuri, pungi și afișe. Sprijinim în permanență francizatul prin consultările gratuite care se desfășoară în timpul demarării afacerii.
Francizații, pe de altă parte, oferă informații despre cerințele clienților și, pe baza acestor informații, dezvoltăm noi produse. Așadar, lansăm permanent noi parfumuri. În Italia, pe baza informațiilor primite de la clienți, am dezvoltat o gamă completă de odorizante pentru casă, care s-au dovedit a fi foarte bune pe piață.
Campania noastră internațională de marketing se organizează pentru toți francizații, fie că este vorba despre un master francizat, o singură unitate sau o franciză de colț, care ajută la găsirea de noi parteneri sau clienți.
Cum vedeți dezvoltarea francizei L’ARÔME?
Planurile noastre în cadrul Uniunii Europene prevăd extinderea rețelei de puncte de vânzare L’ARÔME prin intermediul colaborărilor cu parteneri locali, ceea ce înseamnă că suntem deschiși atât pentru francize de tipul unei singure locații, cât și pentru francize master, mai ales pentru piețele din afara Uniunii Europene. În acest moment avem negocieri intense pentru franciza master pe piețele din Rusia, Emiratele Arabe Unite și Brazilia.
Articole citite
Brandurile recunoscute internațional Farmec și Gerovital, reunite într-un singur sistem de franciză, asigură partenerilor săi o afacere rafinată, dar și profitabilă.
Cu peste o sută de ani de experiență în industria cosmeticii și cu un business de succes, franciza Farmec își caută noi parteneri.
Brandul My Geisha, un concept de parfumerie orientală, adus din Emiratele Arabe Unite, este un sistem de franciză care și-a dovedit foarte repede profitabilitatea.
Farmec a deschis primul magazin Gerovital în sistem de franciză, la Bacău. Poți deveni acum partenerul unei companii cu o îndelungată tradiție!
SEMILAC este o nouă franciză pregătită să intre pe piața românească. Care este investiția și cât de repede devii profitabil?
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.