Tu alegi franciza sau franciza te alege pe tine?
După cum vă povesteam în articolul anterior, capitala franceză a fost în perioada 17 – 20 martie polul afacerilor în franciză din toată lumea, care a atras, pe parcursul celor patru zile de Expo, 585 de expozanți și peste 35.000 de vizitatori. Printre expozanți au fost, de asemenea, asociații de franciză naționale și internaționale din Europa, inclusiv experți în domeniul francizei, avocați, bancheri etc. Dimensiunea Franchise Expo Paris îl clasifica ca fiind unul dintre cele mai mari evenimente dedicate francizelor, la nivel global, unde se decid trend-urile pentru foarte multe domenii de activitate.
Unul dintre răspunsurile la întrebarea noastră de mai sus este astfel evident. Poți face o alegere inteligentă doar în cunoștință de cauză: poți participa la expoziții de franciză pentru a afla care sunt ultimele trend-uri, care sunt francizorii activi, poți studia piața francizelor și diverse concepte de franciză, poți interacționa cu francizorii sau poți apela la serviciile unor consultanți specializați în francize.
Întorcându-mă la Expo Paris, pot spune că mi-a lăsat o plăcută impresie. Am văzut francize de boulangerie (patiserie franțuzească) cochete, francize de fast food cu concepte inedite – fie burgeri cu jumătate de chiflă albă și jumătate de chiflă neagră (culoarea neagră fiind dată de cărbunele vegetal), fie burgeri vegetali, de genul pop’art burgers, care excelează atât la estetică, cât și la gust. Au fost prezente, de asemenea, francize de educație pentru copii, de imobiliare, amanet, de ciocolată fină artizanală, pizzeria artizanală, retail, cafea & înghețată, animație pentru copii etc.
Un trend interesant pe care l-am remarcat la câteva francize din domenii diferite este bazat pe oferta de servicii în sistem de abonament lunar, la care se adaugă câteva elemente de diferențiere. Spre exemplu, în cazul francizei de estetică – înfrumusețare corporală, abonamentul lunar are o valoare de 10 Euro, serviciile se prestează în sistem de “primul venit – primul servit” (deci fără programare preliminară) și foarte rapid, iar costurile serviciilor sunt extrem de competitive. În cazul francizei de spălătorie – curățătorie, abonamentul lunar costă între 59 și 99 de Euro, în funcție de volumul rufelor, iar elementele care aduc valoare adăugată serviciilor sunt preluarea de la / livrarea la domiciliu, livrarea în maximum 48 de ore, precum și serviciile extra de retușuri sau reparații diverse, incluse în prețul abonamentului. Un alt concept cu abonament lunar este asigurat de o franciză din domeniul fitness, cu saloane disponibile 24 de ore din 24, astfel încât să fie accesibile și celor care lucrează noaptea.
Am remarcat, de asemenea, câteva francize dedicate mobilității urbane, cu aplicații de închiriere în sistem “sharing”, pentru biciclete sau trotinete sau chiar cu salon mobil de reparații biciclete.
Ceea ce merită menționat este faptul că majoritatea francizorilor, atunci când își extind rețeaua de franciză în alte țări, caută Master francizați. Master franciza este o formă de parteneriat dintre un francizor și un francizat, în care master francizatul devine francizor pentru un anumit teritoriu sau pentru o țară întreagă. În acest teritoriu, master francizatul recrutează, instruiește și oferă sprijin continuu fiecărui francizat care se alătură rețelei de franciză.
Beneficiul master francizatului, în acest caz, este că reține de la fiecare francizat individual care se alătură rețelei, un procent care, de regulă, este de 50% din taxa de franciză și din redevențele datorate francizorului. În general, master francizatul agreează cu francizorul un program de dezvoltare a rețelei, care poate include și deținerea sau administrarea propriilor locații.
Atât francizorul, cât și master francizatul își fac unul altuia un serviciu: master francizatul achiziționează un sistem dovedit și un brand cunoscut, din care poate obține un venit pasiv în viitor, iar francizorul beneficiază de afacerea, contactele și expertiza pe care le are francizatul master. Beneficiile de care se va bucura francizorul includ, de asemenea, o penetrare rapidă a pieței și creșterea notorietății locale a mărcii, deoarece master francizatul este motivat să vândă cât mai multe unități candidaților calificați. Deoarece master francizații sunt responsabili pentru instruirea și susținerea viitorilor francizați care se vor alătura rețelei, ei sunt, de asemenea, motivați să-i selecteze pe cei mai buni candidați pe care îi găsesc.
Dacă ai ratat participarea la expoziția de la Paris, te poți pregăti pentru Expo Francize Varșovia, următorul eveniment de referință din Europa, dedicat francizelor, care va avea loc în perioada 17 – 19 octombrie 2019. Este important să iei pulsul pieții francizelor înainte de a demara o afacere. Vei avea posibilitatea să întâlnești peste 100 de concepte de franciză atât din Polonia, cât și din alte țări și să înțelegi ce înseamnă competența unui francizor de talie internatională.
Dacă participi ca invitat al PROFIT system România, accesul la Expo Francize Varșovia va fi gratuit. Trebuie doar să ne transmiți un email în acest sens la adresa de email fpene@profitsystem.ro cu textul “Sunt interesat/ă să particip la Expo Francize Varșovia”.

Articole citite

Franciza islandeză Hopp Mobility, care folosește un sistem inteligent de partajare și promovează micromobilitatea urbană ecologică cu trotinete electrice robuste, vrea să se extindă și în România.
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start