Francize la alegere
Atât la nivel internațional, cât și în România, se remarcă un trend crescător pe piața francizelor. Despre francizele internaționale am tot vorbit în ultimele articole, când am pus sub lupă diverse francize de la Expo Franchise Paris care a avut loc în luna martie a.c., așa că, astăzi, mă voi referi mai mult la francizele românești care generează un ritm dinamic de dezvoltare nu doar pe piața de profil, ci și în economia întregii Românii. Francizele vor pune bazele unui antreprenoriat sănătos, constituind coloana vertebrală a unei economii viitoare solide.
Există români care își doresc propria afacere însă, din diverse motive, cum ar fi lipsa experienței, a sprijinului și a resurselor financiare, nu au sau nu au avut până acum curajul de a începe propria afacere, deși au cochetat cu acest gând mulți ani la rând. Șansa acestora este însă franciza, care vine cu know-how, experiență, sprijin, echipă, sistem și chiar cu soluții de finanțare. Astfel că, având acces facil la informații, instruire și sprijin constant, candidații serioși mai au doar un pas până ca visurile să le devină realitate.
Avem multe exemple de francizați români de succes care au avut încredere să se alăture francizorilor, cum ar fi Matei Poleanu, tânărul partener francizat 5 to go, care a deschis cafeneaua în mijlocul Bucureștiului, la vârsta de doar 20 de ani, (articol https://franchising.info.ro/articol/961/cafenea-loc-masina/), Ioana Oloro, partener francizat 5 to go, fostă corporatistă, care a deschis cafeneaua tot în București (articol https://franchising.info.ro/articol/1239/5-to-go-indigo/), Marian Grădinariu, primul partener francizat PEGAS, din Brașov - Eliana Mall (articol https://franchising.info.ro/articol/1307/pegas-isi-ia-zborul-primul-francizat/), Mădălina Vasile, partener francizat RE/MAX Imobiliare - București (articol https://franchising.info.ro/articol/1254/randul-campionilor/), Olivian Mițaru, partener francizat Spartan, cu 3 restaurante, din care 2 în Arad și unul în Râmnicu Vâlcea (articol https://franchising.info.ro/articol/1042/reusesti-antreprenor-industria-fast-food/), Florin Mitriș, partener francizat Fornetti, cu 3 locații, în Reșița, Timișoara și București (articol https://franchising.info.ro/articol/1068/franciza-inima-mall-ului/), precum și mulți alți francizați asemenea lor, până la Paul Aldea, primul partener francizat Ritter Broker din județul Timiș, care a încheiat recent acordul de parteneriat cu francizorul.
Numărul conceptelor de franciză și de master franciză era de peste 400 la sfârșitul anului 2018, în timp ce numărul unităților deschise în franciză a trecut de 10.000.
Considerând numărul semnificativ, precum și diversitatea sectoarelor de activitate în care activează francizele prezente în România, nu ar trebui să fie prea greu să iei o decizie. Totuși cum alegi franciza potrivită?
Recomandarea noastră este să alegeți franciza în funcție de răspunsurile pe care vi le veți da la următoarele întrebări:
- Sunt pasionat de activitatea pe care urmează să o desfășor?
- Franciza aleasă are un model operațional de succes?
- Există potențial de dezvoltare în domeniul în care îmi voi desfășura activitatea?
- Am resurse financiare suficiente nu doar pentru a cumpăra franciza, ci și pentru a susține activitatea cu flux de numerar până în momentul în care voi începe să obțin profit?
- Este franciza aleasă potrivită pentru tipul meu de personalitate și îmi va plăcea să mă implic personal în activitate?
Dacă ai răspuns pozitiv la întrebările de mai sus, ai șanse reale pentru a fi acceptat de francizor, ba chiar mai mult, francizorul va fi, cu siguranță, bucuros să te aibă în echipă.
Pe portalul nostru, sunt în prezent 31 de concepte de franciză verificate de Grupul PROFIT system, ale căror oferte sunt disponibile la rubrica “Catalog francize”.
Te invit să le studiezi și să-ți alegi franciza potrivită. Dacă ai nevoie de consiliere, suntem aici. Dacă ți-ai dori alte tipuri de franciză, te invit să te înregistrezi la rubrica „Înregistrare candidați”, unde ne poți lăsa datele tale de contact si preferințele tale în ceea ce privește franciza potrivită ție. Vom reveni către tine ulterior de câte ori avem noutăți.

Articole citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Wood Mood Design, un producător de mobilă din lemn masiv, împlinește zece ani de când a început această afacere. Am vorbit despre înființarea companiei și calea antreprenorială cu tânăra creatoare a acestui brand.
Smith&Smith este prima companie românească specializată în transfer internațional de bani, înființată în 1999 și autorizată ca instituție de plată de către Banca Națională a României.
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start