Franciza versus COVID-19
Pandemia de coronavirus a devenit una dintre cele mai mari crize globale de
sănătate, de la cea de gripă spaniolă de acum un secol. Economia globală este
puternic afectată, iar firmele se confruntă cu provocări fără precedent, mai ales cele
din zona turismului, ospitalității, serviciilor și retail-ului. Guvernele mai multor state
au recurs la pachete de măsuri care să permit supraviețuirea firmelor până la ieșirea
din criză, cum ar fi măsuri fiscale, subvenții, scutiri de taxe sau sunt destinate
păstrării locurilor de muncă. Din păcate, este nevoie de timp pentru a fi accesate,
timp pe care companiile din sistemul de franciză nu prea îl au, a declarat pentru
Franchising.info.ro Mircea Coman, consultant francize al companiei PROFIT
System în România.
Gestionarea crizei și dezvoltarea planului de continuitate a afacerii
O afacere în franciză va trebui să țină împreună toți membrii organizației, care să formeze o echipă de gestionare a crizei și să dezvolte un Plan de Continuitate
a Afacerii pentru a face față crizei COVID-19. Acesta ar trebui să cuprindă:
identificarea riscurilor și a posibilelor scenarii; prognoza impactului financiar al
riscurilor și scenariilor; evaluarea lichidităților. În timpul crizei, ca să fie eficienți și
practici, francizații vor căuta îndrumare în privința modului în care trebuie să se
organizeze, iar soluția este ca rețeaua să urmeze același Plan de Continuitate. Nimic
nu este mai eficient și mai pragmatic.
Comunicarea și colaborarea cu rețeaua sunt esențiale
Cu toate că sunt firme distincte, atât francizorii, cât și furnizorii ar trebui să se
consulte și cu francizații în formularea și îmbunătățirea Planului de Continuitate a
Afacerii – în special pentru că doar împreună pot răspunde unei situații în
permanent schimbare. Ideile bune pot veni, de multe ori, și de la capătul lanțului
afacerii, respectiv francizatii și clientii acestora. Francizorii, furnizorii și rețeaua sunt
direct interesați să profite la maximum de măsurile de sprijin fiscal și de altele
adiacente intruduse de Guvern.
Modificările temporare ale sistemului ar putea deveni permanente
Confruntați cu perturbarea majoră a obiceiurilor de până acum în privința
cumpărăturilor zilnice, oamenii apelează tot mai mult la online. În acest context,
francizorii ar tebui să se gândească la o stategie nouă, la care pot participa și
francizații. Multe rețele de franciză din lume au ezitat până acum să permită accesul
la canalul online de către francizați. Din această atitudine, toată lumea pierde. Este
un moment foarte bun pentru gândirea inovativă și crearea unei rețele multi-canal,
chiar dacă asta înseamnă să fie schimbat sau limitat nivelul serviciilor sau al ofertei
de produse, pentru această perioadă, în privința standardelor de marcă, lanțurilor de
aprovizionare, gestionarea stocurilor și a manualelor operaționale.
Criza cu care ne confruntăm ar trebui să constituie o oportunitate de a face
schimbări fundamentale în sistemul de franciză, transformări de durată și cu
rezultate positive privind modul de desfășurare a activității. Lecțiile primite în criza
coronavirusului vor determina, cu siguranță, reformatarea economiei la nivel global.
Francizorii ar trebui să țină cont de acest lucru și să urmărească să aibă un lanț de
aprovizionare mai flexibil, relații de comunicare și de colaborare mai bune cu
rețelele și cu furnizorii lor, o bază de clienți mai mare, fidelizată, dar și o platformă
sustenabilă, tehnologizată și versatilă, a conchis Mircea Coman.
Mircea Coman, consultant francize PROFIT System în România / O afacere în franciză va trebui să țină împreună toți membrii organizației Articole citite
Un concept autohton, franciză profitabilă
/30.11.2025
Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.
Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start