Franciza versus COVID-19

Gestionarea crizei este esențială / Sistemul trebuie să întocmească urgent un Plan de Continuitate a Afacerii pentru a face față crizei COVID-19
Luni
06.04.2020
Pandemia de coronavirus pune sistemul de francize într-o situație nemaiîntâlnită. Ca să îi facă față, francizorii și francizații, laolaltă, trebuie să gestioneze criza și să caute împreună cele mai bune căi să o depășească.
 

Pandemia de coronavirus a devenit una dintre cele mai mari crize globale de

sănătate, de la cea de gripă spaniolă de acum un secol. Economia globală este

puternic afectată, iar firmele se confruntă cu provocări fără precedent, mai ales cele

din zona turismului, ospitalității, serviciilor și retail-ului. Guvernele mai multor state

au recurs la pachete de măsuri care să permit supraviețuirea firmelor până la ieșirea

din criză, cum ar fi măsuri fiscale, subvenții, scutiri de taxe sau sunt destinate

păstrării locurilor de muncă. Din păcate, este nevoie de timp pentru a fi accesate,

timp pe care companiile din sistemul de franciză nu prea îl au, a declarat pentru

Franchising.info.ro Mircea Coman, consultant francize al companiei PROFIT

System în România.

Gestionarea crizei și dezvoltarea planului de continuitate a afacerii

O afacere în franciză va trebui să țină împreună toți membrii organizației, care să formeze o echipă de gestionare a crizei și să dezvolte un Plan de Continuitate

a Afacerii pentru a face față crizei COVID-19. Acesta ar trebui să cuprindă:

identificarea riscurilor și a posibilelor scenarii; prognoza impactului financiar al

riscurilor și scenariilor; evaluarea lichidităților. În timpul crizei, ca să fie eficienți și

practici, francizații vor căuta îndrumare în privința modului în care trebuie să se

organizeze, iar soluția este ca rețeaua să urmeze același Plan de Continuitate. Nimic

nu este mai eficient și mai pragmatic.

Comunicarea și colaborarea cu rețeaua sunt esențiale

Cu toate că sunt firme distincte, atât francizorii, cât și furnizorii ar trebui să se

consulte și cu francizații în formularea și îmbunătățirea Planului de Continuitate a

Afacerii – în special pentru că doar împreună pot răspunde unei situații în

permanent schimbare. Ideile bune pot veni, de multe ori, și de la capătul lanțului

afacerii, respectiv francizatii și clientii acestora. Francizorii, furnizorii și rețeaua sunt

direct interesați să profite la maximum de măsurile de sprijin fiscal și de altele

adiacente intruduse de Guvern.

Modificările temporare ale sistemului ar putea deveni permanente

Confruntați cu perturbarea majoră a obiceiurilor de până acum în privința

cumpărăturilor zilnice, oamenii apelează tot mai mult la online. În acest context,

francizorii ar tebui să se gândească la o stategie nouă, la care pot participa și

francizații. Multe rețele de franciză din lume au ezitat până acum să permită accesul

la canalul online de către francizați. Din această atitudine, toată lumea pierde. Este

un moment foarte bun pentru gândirea inovativă și crearea unei rețele multi-canal,

chiar dacă asta înseamnă să fie schimbat sau limitat nivelul serviciilor sau al ofertei

de produse, pentru această perioadă, în privința standardelor de marcă, lanțurilor de

aprovizionare, gestionarea stocurilor și a manualelor operaționale.

Criza cu care ne confruntăm ar trebui să constituie o oportunitate de a face

schimbări fundamentale în sistemul de franciză, transformări de durată și cu

rezultate positive privind modul de desfășurare a activității. Lecțiile primite în criza

coronavirusului vor determina, cu siguranță, reformatarea economiei la nivel global.

Francizorii ar trebui să țină cont de acest lucru și să urmărească să aibă un lanț de

aprovizionare mai flexibil, relații de comunicare și de colaborare mai bune cu

rețelele și cu furnizorii lor, o bază de clienți mai mare, fidelizată, dar și o platformă

sustenabilă, tehnologizată și versatilă, a conchis Mircea Coman.


Mircea Coman, consultant francize PROFIT System în România / O afacere în franciză va trebui să țină împreună toți membrii organizației
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015