Franciza versus COVID-19
Pandemia de coronavirus a devenit una dintre cele mai mari crize globale de
sănătate, de la cea de gripă spaniolă de acum un secol. Economia globală este
puternic afectată, iar firmele se confruntă cu provocări fără precedent, mai ales cele
din zona turismului, ospitalității, serviciilor și retail-ului. Guvernele mai multor state
au recurs la pachete de măsuri care să permit supraviețuirea firmelor până la ieșirea
din criză, cum ar fi măsuri fiscale, subvenții, scutiri de taxe sau sunt destinate
păstrării locurilor de muncă. Din păcate, este nevoie de timp pentru a fi accesate,
timp pe care companiile din sistemul de franciză nu prea îl au, a declarat pentru
Franchising.info.ro Mircea Coman, consultant francize al companiei PROFIT
System în România.
Gestionarea crizei și dezvoltarea planului de continuitate a afacerii
O afacere în franciză va trebui să țină împreună toți membrii organizației, care să formeze o echipă de gestionare a crizei și să dezvolte un Plan de Continuitate
a Afacerii pentru a face față crizei COVID-19. Acesta ar trebui să cuprindă:
identificarea riscurilor și a posibilelor scenarii; prognoza impactului financiar al
riscurilor și scenariilor; evaluarea lichidităților. În timpul crizei, ca să fie eficienți și
practici, francizații vor căuta îndrumare în privința modului în care trebuie să se
organizeze, iar soluția este ca rețeaua să urmeze același Plan de Continuitate. Nimic
nu este mai eficient și mai pragmatic.
Comunicarea și colaborarea cu rețeaua sunt esențiale
Cu toate că sunt firme distincte, atât francizorii, cât și furnizorii ar trebui să se
consulte și cu francizații în formularea și îmbunătățirea Planului de Continuitate a
Afacerii – în special pentru că doar împreună pot răspunde unei situații în
permanent schimbare. Ideile bune pot veni, de multe ori, și de la capătul lanțului
afacerii, respectiv francizatii și clientii acestora. Francizorii, furnizorii și rețeaua sunt
direct interesați să profite la maximum de măsurile de sprijin fiscal și de altele
adiacente intruduse de Guvern.
Modificările temporare ale sistemului ar putea deveni permanente
Confruntați cu perturbarea majoră a obiceiurilor de până acum în privința
cumpărăturilor zilnice, oamenii apelează tot mai mult la online. În acest context,
francizorii ar tebui să se gândească la o stategie nouă, la care pot participa și
francizații. Multe rețele de franciză din lume au ezitat până acum să permită accesul
la canalul online de către francizați. Din această atitudine, toată lumea pierde. Este
un moment foarte bun pentru gândirea inovativă și crearea unei rețele multi-canal,
chiar dacă asta înseamnă să fie schimbat sau limitat nivelul serviciilor sau al ofertei
de produse, pentru această perioadă, în privința standardelor de marcă, lanțurilor de
aprovizionare, gestionarea stocurilor și a manualelor operaționale.
Criza cu care ne confruntăm ar trebui să constituie o oportunitate de a face
schimbări fundamentale în sistemul de franciză, transformări de durată și cu
rezultate positive privind modul de desfășurare a activității. Lecțiile primite în criza
coronavirusului vor determina, cu siguranță, reformatarea economiei la nivel global.
Francizorii ar trebui să țină cont de acest lucru și să urmărească să aibă un lanț de
aprovizionare mai flexibil, relații de comunicare și de colaborare mai bune cu
rețelele și cu furnizorii lor, o bază de clienți mai mare, fidelizată, dar și o platformă
sustenabilă, tehnologizată și versatilă, a conchis Mircea Coman.

Articole citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start