Franciza, o soluție post-criză
În ultimele zile, Europa dă semne timide că se întoarce la muncă. Cehia a relaxat deja măsurile de carantină. Au urmat-o Spania, Italia, Austria, Norvegia și Danemarca. Deocamdată, este vorba despre activități economice de mică amploare, cum ar fi redeschiderea magazinelor de bricolaj, de vânzare și reparare a bicicletelor, de procesare a cărnii. Mai este vorba despre profesii liberale, de practicarea de sporturi individuale în aer liber sau redeschiderea de creșe și grădiniție. Deocamdată. Bine-înțeles, măsurile de distanțare socială și de protecție continuă în toate aceste state.
Sunt proprietari de franciză care consideră că acum se poate intra într-o perioadă prielnică pentru dezvoltarea rețelei și găsirea de noi parteneri. Sunt întreprinzători care erau deciși, înainte de criză, să înceapă o activitate în franciză. Sunt și oameni care, până acum, nu s-au gândit la o astfel de soluție de viitor și care vor recurge la ea.
Nu există nici o îndoială că pandemia a lovit crunt sectorul economic, dar nu în mod egal. Sunt sectoare care, deși puternic afectate, au rămas active. Acestea vor fi primele care, adaptându-se din mers noilor realități, își vor reveni. Sunt licențe de franciză care deja au început să fie vândute, iar cei care au cumpărat au făcut-o pentru că au simțit fereastra de oportunitate. Determinant este faptul că riscul de eșec este mult mai mic atunci când pornești o afacere în franciză iar avantajele sunt evidente: activitate sub un brand cu notorietate, accesul la un concept cu eficiență dovedită, suport din partea francizorului, condiții mai bune în contractele și relația cu furnizorii. Nu în ultimul rând, nou intratul în sistem, beneficiază de campaniile de publicitate la un nivel pe care, de unul singur, nu și l-ar putea permite.
Un argument în favoarea relansării sistemului de francize este legat de marea recesiune economică din 2008 când, contrar încetinirii globale a creșterii economice, piața de franciză a înregistrat o creștere fără precedent. Dacă vreți, putem da exemplul Poloniei, țară unde, în 2008, au intrat pe piață 127 de noi francize. În anul următor au fost 148, iar în 2010, 181. Niciodată până în anii de criză nu intraseră atâția francizori pe piață. Este adevărat că nimeni nu a studiat acest fenomen, însă relațiile dintre francizori și francizați nu au lăsat nicio îndoială: criza financiară a stimulat dezvoltarea francizei.
Pentru proprietarii de rețele, trecerea la un nou model de dezvoltare a francizei a însemnat reducerea costurilor pe care a trebuit să le suporte francizații. Mulți și-au asigurat propriul viitor profesional folosindu-și economiile într-un mod inteligent.
Se va întâmpla și acum la fel ? Există indicii că da. În ultimii ani, mulți tineri, mai ales care au lucrat în mediul corporatist, în multinaționale, și-au dorit să își continue activitatea pe cont propriu și să investească în cumpărarea unei francize. Deschiderea unei firme în criză este o sarcină dificilă dar, datorită relațiilor strânse din sistemul de francize, riscul începutului este mult redus, iar cei care îndrăznesc, vor avea de câștigat.
Sunt șanse ca sistemul de francize să revină în forță / Recesiunea din 2008-2010 a demonstrat că francizele se pot dezvolta cu mult peste așteptări chiar în perioade de criză Articole citite
Un concept autohton, franciză profitabilă
/30.11.2025
Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.
Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start