Seniorii descoperă franciza
În ultimii ani, din ce în ce mai multe persoane ajunse la jumătatea vieții renunță la serviciile clasice, în favoarea începerii unei afaceri. Tendința se manifestă și în sistemul de franciză. Potrivit unui studio al Biroului de Statistică din Marea Britanie, realizat în urmă cu trei ani, patru din zece afaceri noi au fost începute de oameni de peste 50 de ani. Pe același trend, un raport al Fundației Kauffman arată că 24 la sută dintre inițiatorii de noi afaceri din Statele Unite aveau vârste cuprinse între 55 și 64 de ani, procent cu aproape 10 la sută mai mare decât în urmă cu două decenii.
Cum se explică acest fenomen ? Asociația Profesioniștilor Independenți din Marea Britanie (IPSE) explică această tendință prin nevoia tot mai mare de flexibilitate. Cei care încep afaceri pe cont propriu au o serie de situații și responsabilități specifice, cum ar fi faptul că părinții îmbătrânesc, copii devin adulți, apar nepoții. Ca urmare, ajung să caute modalități prin care să iasă din programul unei slujbe tradiționale, mereu aceeași, de luni până vineri.
În același timp, este foarte important că oamenii din această categorie de vârstă au, de regulă, un capital investițional suficient pentru cumpărarea unei francize. Americanii, de exemplu, achiziționează cele mai multe francize cu sume cuprinse între 7.000 și 30.000 de dolari.
Un alt argument este că, pe măsură ce se apropie pensionarea, oamenii nu mai sunt siguri cu privire la perspectivele lor fianciare. Crizele economice succesive, iar acum cea generată de pandemia de coronavirus, i-a făcut să se gândească de două ori dacă râmân în sistemul clasic, în care s-au simțit confortabil atâția ani. Asta dacă nu cumva au rămas fără locul de muncă pentru care s-au pregătit. Discriminarea persoanelor în vârstă este evidentă în rândul angajatorilor, fapt ce încurajează ideea de a o lua pe un alt drum. Noua afacere le permite, totodată, să obțină venituri suplimentare care ar putea conta mult după ieșirea la pensie.
Opțiunea de a cumpăra o franciză se mai poate explica prin creșterea rapidă a sectorului serviciilor personalizate, care și-a dublat volumul în ultimul deceniu. RetiredBrains, unul dintre cele mai cunoscute site-uri din SUA specializate în consilierea persoanelor în vârstă, arată că acest sector include domenii cum ar fi îngrijirea personală și la domiciliu, îngrijirea animalelor de companie, servicii de sănătate și wellness, de curățenie, dar și francize din industria ospitalității, cum ar fi lanțul de moteluri economice Rodeway, dedicat călătorilor seniori, care asigură o serie de servicii gratuite pentru oaspeți. Căutate sunt și francizele dedicate dezvoltării copiilor, prin care cei mici sunt învățați să deseneze sau capătă cunoștințe despre arta modernă și contemporană, sau cele de after-school cu diverse alte cursuri.
Există și francize cu afaceri care le permit să lucreze de acasă. De obicei, acestea necesită o investiție mai mica, pentru că nu înglobează cheltuieli cum este, de exemplu, chiria pentru locația unui birou, magazin sau restaurant.
De asemenea, este de remarcat faptul că mulți antreprenori mai în vârstă caută oportunități care să le permită să înceapă rapid o afacere. Nu vor să petreacă mult timp pentru a pune la punct o afacere de la zero și pentru a învăța din propriile greșeli. De cele mai multe ori, nu își doresc să învețe cum să practice operațiunile curente. Așa că aleg francizarea, adică un model de afaceri deja testat, în care trebuie, pur și simplu, să urmezi procesele și procedurile deja stabilite.
Conform Institutului Național de Statistică, la sfârșitul anului 2019, mai bine de 44 la sută dintre români aveau între 40 și 69 de ani. Cel mai probabil, unii dintre ei vor urma și ei trendul european și american și vor începe o nouă viață în lumea francizelor.

Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start