Brandul, cheia alegererii francizei
Pentru multe companii este din ce în ce mai atractiv să își extindă afacerea cu ajutorul francizei. Majoritatea proprietarilor de franciză au un know-how sofisticat, îndelung exersat și sunt gata să îl împărtășească cu alți antreprenori, urmând viziunea unei expansiuni dinamice. Cu toate acestea, persistă o întrebare: Este suficient să deții cunoștințele necesare sau mai trebuie să ai ceva în plus ? Răspunsul este clar: marca. Este vorba despre necesitatea alegerii un brand cu vizibilitate în creștere, cu notorietate. Aspectul este cu atât mai important, cu cât acum ne mutăm, cu mare viteză, în spațiul online și pe rețelele de socializare. Așadar, tot mai mult, marca devine un element central al rețelelor de franciză și a ajuns să joace un rol important nu numai în creșterea cifrei de afaceri, ci și în dezvoltarea firmei în sine. A ajuns să dețină, poate, un rol comparabil cu cel care până acum a aparținut doar calității know-how-lui sistemului de franciză.
Deci, care sunt conceptele de franciză pe care marca le ajută să atragă francizați ?
Francizatul, parte integrată a rețelei
A fi un brand de încredere este “Alfa și Omega” succesului, indiferent dacă te dezvolți prin franciză sau nu. Scopul proprietarului mărcii, mai ales în momentul în care vrea să devină un francizor, este ca sistemul să funcționeze într-un cadru clar, bine definit. El se străduiește să facă sistemul cât mai funcțional, în toate privințele, să se asigure că noul partener va replica furnizarea celui mai bun produs, prin cel mai bun serviciu posibil.
Motivația proprietarului, care este și furnizorul de licențe de franciză, este clară. Cu toate acestea, poate fi dificil pentru francizați să respecte pe deplin toate standardele stabilite de francizor. Pentru ca acest lucru să fie posibil, partenerii francizați trebuie să fie instruiți și educați în permanență, nu pot fi lăsați în „voia lor” după primul antrenament. Ei trebuie să știe că fac parte dintr-o echipă care urmărește obiective clare pentru toată lumea.
Identitatea unică a mărcii
O caracteristică importantă a majorității mărcilor de franciză consacrate și de succes este uniformitatea aspectului lor. Crearea și dezvoltarea continuă a unei identități vizuale este o provocare uriașă pentru multe mărci. Culorile, siglele și alte elemente grafice nu trebuie doar să atragă atenția, ci și să îndeplinească condițiile ramurilor și, de asemenea, să fie „în pas cu vremurile”. Putem vedea adesea că mărcile notorii își vor adapta desenele. De exemplu, arcurile aurii tipice McDonald’s arată astăzi diferit față de la începutul anilor ’90, iar culoarea roșie a fost înlocuită cu verde închis. Totuși, trebuie permanent să existe siguranța că clienții vor recunoaște sigla firmei.
Gândește-te mereu la marketing
Există riscuri în fiecare afacere, iar francizele nu fac excepție. Conceptele pot ajunge foarte ușor într-o situație în care efortul de a construi un brand cunoscut le umbrește adevărata dezvoltare. Se poate întâmpla ca proprietarii lor să investească mult timp și bani în marketing, să pună în aplicare campanii la nivel național, care încearcă să ajungă la publicul țintă prin diferite mijloace de informare și deseori fără o analiză atentă. De exemplu, atunci când un restaurant ai cărui clienți sunt adolescenți face publicitate în ziarele locale – citite în cea mai mare parte de vârstnici sau când emailurile sunt trimise oriunde, fără o direcționare selectivă și personalizată. Costurile sunt de obicei mari și, dacă nu aduc rezultate, sunt complet inutile. Desigur, francizorul nu poate plăti toate activitățile de marketing din propriul buzunar. Taxa de marketing va fi resimțită și de francizați, ceea ce poate afecta, în unele cazuri, sustenabilitatea pe termen lung a rețelei. Pentru a preveni acest lucru, este necesar să ne gândim la indicatori, să continuăm activitățile de marketing care să aducă rezultate măsurabile. Dacă campania generează un profit, lăsați-o să ruleze; dacă nu este profitabilă, căutați o soluție eficientă. În același mod, este posibil să se realizeze o dezvoltare durabilă, care este scopul principal al tuturor companiilor și al francizei. Brandurile de succes investesc într-un mod care își acoperă investiția și transmit aceleași cunoștințe francizaților lor.

Articole citite

Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Într-o lume în continuă schimbare, afacerile trebuie să se adapteze pentru a rămâne competitive. Una dintre cele mai promițătoare oportunități de franciză este Nomasvello.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start