După pandemie, mai multe afaceri în franciză
După criza provocată de coronavirus, este destul loc pentru dezvoltarea francizării, mai ales datorită avantajelor pe care le prezintă acest sistem, au declarat, pentru revista “Business and Finance”, colegii noștri Michał Wiśniewski, cofondator al companiei de consultanță PROFIT system® și Igor Bogojevic, director regional al aceluiași grup, care deține portaluri specializate în sistemul de franciză în 15 state europene și în Arabia Saudită.
“Cei care intenționează să își deschdă afaceri după criză vor prefera, cel mai probabil, să lucreze cu un brand cunoscut, pentru că pot beneficia de aceasta în mai multe feluri. În primul rând, pentru că altcineva va căuta soluții pentru anumite probleme în timp ce francizații se pot ocupa în principal de conducerea business-ului lor. În plus, când ai în spate un nume mare, alta este puterea ta de negociere. Luăm, de exemplu, închirierea spațiilor comerciale. În timpul acestei crize, oamenii de afaceri francizați au fost adesea într-o poziție mult mai bună decât cea în care s-au aflat alte întreprinderi mici. Este cazul negocierii cu centrele comerciale, cu privire la amânarea sau chiar anularea chiriei. Altceva este când francizorul, un brand cunoscut, acționează în numele lor”, a explicat Igor Bogojevic în articolul publicat de revista „Business and Finance” într-un număr dedicat afacerilor de franciză și dezvoltării sistemelor din acest sector.
Când trece pandemia și economia începe să se redreseze, cei care supraviețuiesc vor avea nevoie de optimizarea afacerilor. Apoi intră în scenă francizorii care au echipe întregi care analizează și concep cel mai eficient mod de a face afaceri. Acesta este motivul pentru care Bogojevic spune că se așteaptă ca numărul acordurilor de franciză să crească în perioada post-pandemie.
Michał Wiśniewski, cofondator al companiei de consultanță PROFIT System, a declarat, la rândul său, că sistemele de franciză care au funcționat în timpul pandemiei au oferit sprijin suplimentar partenerilor.
“În sectorul educației sau în fitness, de exemplu, unele sisteme au lansat programe online, astfel încât francizații au putut să-și continue activitatea. Acesta este exact avantajul marilor organizații - au acces mai bun la soluții IT de calitate, mai mult capital și sunt bine organizate. Aceasta este puterea francizării. Desigur, o astfel de asistență a fost posibilă doar în anumite ramuri economice”, a spus acesta.
Wiśniewski a adăugat că francizarea are un rol important în dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii. “Mulți oameni vor să înceapă propria afacere, dar supraviețuirea pe piață nu este ușoară. Deoarece există numeroase sisteme de franciză dovedite și testate, este cu siguranță mai ușor să începi o afacere luând o astfel de franciză”, a adăugat cofondatorul PROFIT system®.
Referindu-se la vecina noastră, Serbia și la țările din regiunea Adriatică, cei doi au fost de acord că există un potențial de extindere a francizei în tot acest spațiu. Deși, în zonă, termenul de francizare poate părea un termen străin de zona afacerilor, este un principiu care și-a dovedit succesul de zeci de ani. În schimbul unei taxe, cumpărătorul francizei poate să opereze sub un nume binecunoscut și să utilizeze cunoștințele și organizarea de afaceri pe care francizorul le-a perfecționat de-a lungul anilor, reducând astfel riscul de eșec.
Bogojevic spune că PROFIT system® a făcut studii conform cărora, în Serbia, 54% dintre francize erau în sectorul serviciilor, în mare parte în gastronomie și catering, urmate de educație, turism și industria ospitalității. Francizele străine sunt majoritare, cu 62%, dar tendința este de creștere a sistemelor de franciză autohtone, în mare parte în domeniul gastronomiei, al cateringului și al industriei modei.
El a adăugat că, dintre toate statele din fosta Iugoslavie, Slovenia este cea mai dezvoltată din punctul de vedere al afacerilor în sistem de franciză. Datorită acestei stări de fapt, întreaga zonă are un spațiu extrem de important de creștere.
Prognoze optimiste / Statele central și est europene au mari oportunități în dezvoltarea sistemelor de franciză Articole citite
Economia colaborativă, un nou trend în lumea afacerilor
/24.11.2025
Împărtășește cu ceilalți resursele și nu le ține doar pentru tine, aceasta ar fi ultima tendiță din lumea afacerilor, inclusiv cea a francizelor. Și, în scurt timp, s-a dovedit a fi profitabilă pentru toate părțile.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Branduri foarte cunoscute la nivel global continuă să domine piața francizelor, gastronomia rămânând și în anul precedent cel mai puternic sector.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start