Încet și sigur către franciză

Creați-vă propria afacere
În esență, să construiești o afacere este punctul de plecare spre crearea unei francize. Dacă ați ajuns la concluzia că vreți să vindeți altcuiva dreptul de a lucra sub marca dumneavoastră, este, de la sine înțeles că v-ați convins că afacerea funcționează potrivit unor standarde riguroase. Rețineți că persoanele care cumpără o franciză optează pentru aceasta tocmai pentru că se așteaptă să obțină un concept elaborat și să aibă proceduri detaliate pentru începerea și conducerea unei afaceri.
Dezvoltarea unei afaceri poate dura mai mult decât a fost planificat dar, indiferent de cât timp investiți în așezarea pe temelii sigure, va merita orice efort.
Dacă, în cele din urmă, renunțați la franciză, acest proces vă va ajuta să duceți întregul sistem de afaceri la nivelul următor. O analiză detaliată va evidenția în mod clar deficiențele și punctele slabe, dar și ce poate fi îmbunătățit, ce poate fi optimizat - de la lucruri mari, cum ar fi marketingul și formarea personalului, la lucruri mici, cum ar fi cărțile de vizită sau e-mailurile angajaților. Pe baza acestei experiențe, vă va fi, de asemenea, mai ușor să creați un manual de operare bun pentru viitorii francizați, manual care să acopere toate regulile, procedurile și cele mai bune practici de afaceri.
Căutați ajutor profesional
De-a lungul acestui proces, ar fi bine să fiți ghidat de cineva care are experiență și cunoștințele necesare. Avocații sunt de ajutor în protecția mărcii comerciale sau în redactarea unui acord de franciză, dar consultanții în afaceri de franciză abordează acest proces în mod cuprinzător și, de fapt, vă pot ajuta în fiecare segment al dezvoltării francizei. Aceasta include asistență în dezvoltarea modelului de afaceri, a acordului de franciză, a manualului de funcționare, a modelului financiar, a stabilirii taxelor de intrare și a tarifelor regulate, a selectării candidaților și a preselectării francizaților și, în cele din urmă, a strategiilor de marketing și de vânzare a francizei.
Fiți pretențios
Așa cum ați alege un partener de viață, fiți atenți și foarte selectivi atunci când alegeți un francizat. Nu căutați doar persoane cu bani, ci oameni care vor fi parteneri adevărați, care vor conduce afacerea cu aceeași energie și dăruire ca dvs. Asigurați-vă că verificați ce au făcut înainte, dacă au cunoștințele, abilitățile și experiența pentru afacerea pe care le-o oferiți. Nu uitați că destinatarul francizei este și un reprezentant al sistemului / companiei și, de aceea, este important ca acesta trebuie să fie persoana care nu va distruge reputația sau nu va compromite ceea ce ați creat până acum. În cele din urmă, alegeți oameni pe care îi înțelegeți bine, deoarece acest parteneriat trebuie să dureze pe termen lung.
Determinați dimensiunea teritoriului în care va opera francizatul
Luați în considerare ce locuri, orașe, zone metropolitane și câți rezidenți ar fi ideali pentru afacerea pe care o dezvoltați. Ce tip de locație ar trebui să caute francizatul? Gândiți-vă cât de mult afectează afacerea numărul de trecători și, în consecință, sugerați viitorilor parteneri unde ar trebui să deschidă sucursale. Dacă este posibil, primele unități de franciză ar trebui să fie suficient de aproape de sediu, pentru logistică și asistență, dar suficient de departe, astfel încât să nu concureze între ele. Cu toate acestea, oriunde aveți o unitate de franciză, este obligația dvs. să vizitați regulat partenerii și să monitorizați modul în care afacerea se dezvoltă „la fața locului”.
Determinați ritmul de expansiune
Creșterea stabilă și treptată ar fi ideală. Dacă aveți planuri ambițioase, experiența arată că dezvoltarea francizei nu ar trebui să fie grăbită. Chibzuiți mai întâi dacă aveți forța și resursele pentru a vă dezvolta pe piețele externe sau dacă, în primii ani, ar trebui să vă concentrați pe piața internă.
Aveți grijă de francizați
Prezența personală și angajamentul dvs. vor fi cruciale pentru încrederea în sine a partenerului și buna funcționare a unității de franciză. Pregătiți-vă pentru multe întâlniri și apeluri telefonice. Până la stabilirea afacerii, francizatul va fi mai motivat și mai sigur pe el dacă știe că există cineva la care să apeleze și să ceară sfaturi și ajutor. La urma urmei, aceasta este esența colaborării în franciză. Atunci când aveți o rețea cu mai mulți francizați, asigurați-vă că sunt interconectați. Dați-le șansa să comunice, să împărtășească opinii și experiențe. Este, de fapt, una dintre cele mai bune căi către un sistem puternic în care toată lumea, ca și membrii unei familii, au grijă unul de celălalt.
Articole citite

Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start