Mai mulți francizați de vârsta a doua

Francizați la vârsta a doua
Francizați la vârsta a doua / Din ce în ce mai multe persoane trecute de vârsta de mijloc optează pentru începerea unei afaceri în franciză
Luni
26.07.2021
Tot mai multe persoane de vârsta a doua încep afaceri în franciză, statisticile ultimilor ani demonstrând o tendință care va continua.
 

În ultimii ani, tot mai multe persoane care au trecut de 50 de ani renunță la munca remunerată de angajatori și se orientează spre începerea unor afaceri în franciză. Biroul Național de Statistică al Regatului Unit constata, în urmă cu patru ani, că patru din zece noi afaceri au fost deschise de persoane de vârsta a doua. Pentru Statele Unite, Raportul Kauffman anunța și el că aproape un sfert dintre cei care intrau într-un business aveau între 55 și 64 de ani, spre deosebire de acum două decenii, cânt erau doar 15 la sută din această grupă. Totodată, potrivit estimărilor, creșterea va continua.

Totuși, de ce s-a ajuns la acest trend?

Un raport al Asociației Muncitorilor Independenți explică această tendință prin nevoia tot mai mare de flexibilitate. Această categorie nu mai are multe responsabilități, cum ar fi să aibă grijă de părinți, copiii, poate și nepoții au devenit adulți, etc. Prin urmare, aceste persoane în vârstă renunță la modul de muncă traditional, cu program de la 8.00 la 17.00. Totodată, raportul menționează că, de cele mai multe ori, contează că  aceste persoane beneficiază de capital investițional. Pe de altă parte, pe măsură ce se apropie pensionarea, oamenii nu mai sunt siguri de perspectivele lor financiare. Afacerile le permit să obțină venituri suplimentare, care pot fi foarte necesare la pensionare. Un impuls pentru trecerea la un nou mod de viață este și discriminarea pe care mulți angajatori o practică împotriva lor.

De ce oamenii în vârstă aleg să cumpere francize atunci când caută oportunități de afaceri?

Potrivit unui studiu realizat de British Franchise Association în colaborare cu NatWest Bank, în 2018, vârsta medie a noilor francizați era de aproximativ 40 de ani, iar numărul celor de peste 50 de ani crește semnificativ, potrivit estimărilor fiind vorba de 35% din totalul francizaților.

Acest lucru se explică prin creșterea rapidă a sectorului serviciilor personalizate, care și-a dublat dimensiunea în ultimul deceniu. Acest sector include domenii precum îngrijirea personală și la domiciliu, îngrijirea animalelor de companie, servicii de sănătate și wellness. Aceste sectoare sunt mai atractive pentru francizații mai în vârstă.

De asemenea, este de remarcat faptul că mulți antreprenori mai în vârstă caută oportunități care să le permită să înceapă o afacere rapid. Nu vor să petreacă mult timp începând o afacere de la zero și învățând din greșelile proprii. Adesea, ei nu sunt înclinați să se implice atât de mult în operațiunile de zi cu zi. Astfel de așteptări îi încurajează să aleagă franciza. La urma urmei, o franciză este un model de afaceri deja încercat și testat, iar un nou francizat trebuie pur și simplu să urmeze proceduri și procese deja stabilite.

Toate acestea sugerează că implicarea persoanelor în vârstă în franciză va continua să se intensifice.


Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015