Cinci mituri despre franciză

Mitul nr. 1 - Francizatul este proprietarul mărcii comerciale
Când vine vorba de franciză, acest mit este unul dintre cele mai comune. El este promovat, pur și simplu, pentru că nu cunoaștem ce model de afaceri este o franciză.
Trebuie remarcat faptul că acordul de franciză semnat între francizor și francizat prevede condițiile de vânzare și cumpărare a francizei. Este adevărat, aceste condiții pot varia de la caz la caz - unii donatori permit beneficiarilor mai multă flexibilitate decât alții. Cu toate acestea, francizatul care achiziționează franciza nu devine proprietarul mărcii.
Odată cu achiziționarea unei francize, francizatul dobândește doar dreptul de a utiliza marca, modelul de afaceri și elementele de identitate a afacerii. Dreptul la aceasta este, de asemenea, definit geografic - francizatul poate exercita acest drept numai acționând pe teritoriul convenit cu francizorul și în condiții prestabilite.
Mitul nr. 2 - Francizorul conduce afacerea francizatului
Deși, după cum sa menționat deja, francizatul nu este proprietarul mărcii, el este proprietarul propriei afaceri în calitate de francizat. Prin urmare, este responsabilitatea francizatului însuși, nu a francizorului, să asigure succesul afacerii sale. Francizorul îndeplinește doar o anumită funcție de control al afacerii - pentru a respecta termenii conveniți ai acordului de franciză. Cu toate acestea, el nu este implicat în gestionarea zilnică a afacerii francizatului.
La rândul său, francizorul este responsabil pentru formarea francizatului și, în mod ideal, îl susține pe francizat în alte activități, consiliază și oferă sprijin. Cu toate acestea, acestea sunt activități auxiliare, dar nu înseamnă că francizorul controlează afacerea francizatului. Succesul unei afaceri francizate depinde de eforturile francizatului însuși.
Mitul nr. 3 - Merită mai mult să cumperi o franciză cu nume celebru
Când vine vorba de franciză, mulți oameni se gândesc mai întâi la nume precum McDonald's, 7-Eleven sau Subway. Deoarece franciza este de obicei asociată cu mari companii globale, există o idee că, atunci când cauți o franciză, este important să alegeți un model de afaceri popular, recunoscut pe scară largă.
Desigur, un nume binecunoscut și traficul ridicat de clienți potențial asociați cu acesta sunt avantaje semnificative atunci când alegeți o franciză. Dar rețineți că acest lucru nu înseamnă neapărat succes. Costul introducerii unui brand global pe o piață nouă este adesea foarte mare. De asemenea, astfel de francize nu sunt de obicei flexibile, astfel încât francizatul nu are prea multe oportunități de a iniția schimbări în modelul de afaceri care ar putea fi necesare pentru a-și crește profiturile.
În cele din urmă, toate mărcile de succes erau, la început, prea puțin cunoscute. Astfel, simplul fapt că o marcă nu este recunoscută pe scară largă nu înseamnă că nu poate avea succes. Oricum ar fi, franciza ar trebui să aibă deja un model de afaceri dovedit, iar francizorul ar trebui să ofere potențialului francizat cifre de afaceri financiare pentru cel puțin ultimii doi ani.
Mitul nr. 4 - Cumpărarea unei francize este foarte costisitoare
Mitul conform căruia toate francizele sunt foarte scumpe provine din concepția greșită conform căreia cei care vor să opereze sub o franciză ar trebui să investească într-un brand de renume mondial. De fapt, gama de prețuri pentru francize este foarte largă; probabil că toată lumea ar găsi franciza potrivită pentru fiecare, pe baza capitalului de investiții.
Este foarte important să se autoevalueze nu numai taxa de franciză în sine și costurile de deschidere ale unității care operează în cadrul francizei, ci și costurile de achiziție a materiilor prime și salariile personalului (fond de rulment).
Mitul nr. 5 - Trebuie să ai multă experiență pentru a deveni francizat
Un potențial francizat care caută informații despre francize este probabil să întâmpine mitul că, pentru a profita de un astfel de model de afaceri, trebuie să aibă experiență în managementul afacerii. Dar marele avantaj al unei francize ca model de afaceri constă într-adevăr în faptul că este potrivit chiar și pentru un antreprenor începător. Formarea și sprijinul oferit de francizor permit chiar și unui novice să-și construiască afacerea.
De multe ori, se așteaptă că francizatul să fie familiarizat cu industria. Desigur, există francize care necesită șio experiență specifică. Cu toate acestea, de obicei, această cerință se distinge foarte clar în descrierile francizei și este destul de rară. În majoritatea cazurilor, motivația ridicată, disponibilitatea de a lucra cu un anumit brand și forța financiară sunt cele mai importante criterii de selecție.
Articole citite

Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start