Creștere impresionantă a pieței de franciză
Estimările demonstrează o creștere uluitoare în ultimul deceniu. Potrivit raportului GrantThornton, afacerea de franciză din India valora 938 miliarde de rupii în 2012. În 2017, ajunsese la 3.570 de miliarde, în creștere cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 31%. Se estimează că piața va ajunge la 10.500 de miliarde de rupii până în 2022, crescând la un CAGR de 24% (aproape 125 de miliarde de euro).
India oferă un număr mare de oportunități. Multe companii din diverse sectoare, cum ar fi alimentar și al băuturilor, retail, servicii, asistență medicală ș.a.m.d., adoptă modele de afaceri în franciză în întreaga țară. Franciza permite companiilor să-și sporească prezența geografică, prin optimizarea costurilor. Pur și simplu, oportunitățile sunt avantajate de un număr colosal de consumatori. Să nu uităm că India avea, în 2020, peste 1,38 miliarde de locuitori.
În India, punctele de vânzare francizate și-au construit o bază de consumatori atât de masivă în principal concentrându-se pe “indianizarea” sau personalizarea produselor sau serviciilor, conectându-se astfel cu segmentul de clienți și satisfacând nevoile lor specifice. Schimbarea demografică pe care o experimentează India, cu clasa sa de mijloc, a dus la o creștere a venitului acesteia.
Pe piața indiană a francizelor se manifestă patru principale tendințe:
Schimbarea gusturilor și preferințelor consumatorilor
Urbanizarea rapidă, pătrunderea serviciilor de internet și creșterea venitului pe cap de locuitor au dus la o schimbare a gusturilor și preferințelor consumatorilor. Astăzi, consumatorii indieni sunt mai conștienți ca în trecut de mărcile și produsele globale. Astfel, aceștia stimulează cererea pentru mărci precum Patanjali, Levis, McDonald's, Subway și altele. O astfel de creștere puternică a cererii face aceste mărci să se extindă în întreaga țară.
Cultura antreprenorială
În ultimul deceniu, spiritul antreprenorial a fost insuflat în toată India, de la zonele urbane la cele rurale. Global Entrepreneurship Monitor estimează că aproape 20% dintre indieni (cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani) intenționează să înceapă o afacere în următorii trei ani.
Guvernul Indiei, cu inițiative precum Startup India, pune accent pe potențialul antreprenorial. Activitatea antreprenorială în creștere a fost o forță motrice majoră în adoptarea modelelor de afaceri în franciză, multe mărci internaționale și autohtone alegând să își francizeze rețeaua de retail în India.
Extinderea în zonele rurale
Ca urmare a ponderii tot mai mari a venitului rural disponibil și pentru a ajunge la baza vastă a populației rurale, un număr mare de companii își deschid locații la sat. Creșterea comercială locală și puterea de cumpărare în creștere a locuitorilor din aceste zone reprezintă o oportunitate masivă pentru operatorii de franciză.
Francizați cu mai multe mărci
Inițial, francizații au fost mulțumiți că lucrează pentru un brand. Anul 2018 a fost însă martorul unei creșteri a numărului de francizați asociați cu mai mult de un brand. Se crede că acest demers sporește fluxul de numerar, asigurând astfel protecție împotriva pierderilor și eșecului într-o afacere.

Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start