Candidat pe măsură
Pe scurt, cum decurge procesul de selectare a unui francizat?
Acesta are loc în mai multe etape. Primul pas este stabilirea contactului și schimbul de informații, de obicei prin e-mail sau o conversație telefonică. Candidatul la franciză pune o întrebare, iar furnizorul răspunde trimițându-i o broșură de franciză sau alte materiale promoționale din care candidatul poate afla mai multe despre sistem și condițiile de cooperare. După un schimb preliminar de informații, ambele părți evaluează dacă îndeplinesc criteriile de bază și, cel mai important, dacă sunt încă interesate să coopereze. Se organizează apoi o întâlnire în cadrul căreia se discută în detaliu condițiile și așteptările atât ale francizorului, cât și ale potențialului francizat. Întâlnirea are și un aspect psihologic, și anume, acela că abia acum ambele părți au posibilitatea să creeze premisele unui posibil parteneriat.
Pe ce calități ale candidaților ar trebui să se concentreze francizorul în timpul negocierilor?
Evaluarea compatibilităţii şi a posibilităţilor de cooperare sunt făcute de ambele părţi. Așa cum francizorul are o imagine a partenerului său ideal, tot așa și potențialul francizat are, cu siguranță, un set de calități pe care se așteaptă să le găsească. De exemplu, putem spune că francizorul ideal este cel care are un pachet de franciză bine conceput și materiale informative pregătite profesional. De asemenea, cine este transparent, știe să prezinte și să explice aspectul financiar al afacerii, elementele contractului de franciză și știe exact ce fel de partener caută. Pe de altă parte, francizatul ar trebui să fie întreprinzător, să dea dovadă de un anumit grad de angajament, entuziasm, dar și să fie capabil să adere la principiile și regulile sistemului. Toate acestea cu condiția, desigur, să aibă suficient capital și să poată investi în demararea unei francize.
În cele din urmă, pentru a evalua corect cealaltă parte, cel mai bine este să ai cu ce să compari informațiile. Prin urmare, îi sfătuim pe potențialii francizați să caute informații pe Internet, să viziteze filiala francizorului, să discute cu partenerii acestuia, să verifice ce se scrie pe forumuri.
Unde pot fi informați potențialii francizați despre sistemele disponibile?
Din fericire, astăzi există reviste și portaluri de specialitate dedicate francizei, canale care, pe lângă noutățile din piață, conțin și prezentări a diverse sisteme de franciză. Toate acestea sunt surse bune de informații de bază despre francize. În unele țări, desigur, există asociații sau federații profesionale de franciză. Cu toate acestea, informațiile cele mai cuprinzătoare pot fi găsite în cadrul târgurilor de franciză. Pe lângă un număr mare de expozanți-francizori și posibilitatea de a discuta direct cu reprezentanții companiilor, târgul este, de fapt, un loc ideal dacă dorim să comparăm oferta mărcilor și francizelor concurente din aceeași industrie. Nu în cele din urmă, târgurile comerciale organizează adesea ateliere informaționale și educaționale despre modul de a face afaceri în franciză, evenimente ce pot ajuta oamenii care, la momentul respective, doar se gândesc să ia o franciză.
La ce ar trebui să fii atent când iei o decizie finală?
Ambele părți ar trebui să acorde o atenție deosebită acordului de franciză. Furnizorul ar trebui să aibă mai întâi un contract pregătit profesional și apoi un manual de operare. De asemenea, ar trebui să fie pregătit pentru toți pașii următori privind intrarea unui nou partener în rețea, adică să fie pregătit să ofere tot ajutorul și sprijinul necesar - așa cum este garantat de contract. Francizatul, pe de altă parte, ar trebui să citească și să studieze cu atenție contractul. Nu recomandăm ca decizia să fie luată doar pe baza materialului promoțional, dar vă sfătuim să acordați cea mai mare atenție acestui document legal. Într-un sistem de franciză bun, nu ar trebui să aveți nicio problemă să obțineți un contract pentru a-l studia înainte de a lua o decizie finală.

Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start