Franciza intră în domenii netradiționale

Ajută noii francizați să găsească oportunitatea potrivită
“De la începutul acestui an se resimte o revigorare și un interes crescut pentru serviciile de consultanță în franciză. Am fost abordați de mai multe companii din Cehia și Slovacia. Sondajele noastre confirmă că majoritatea lanțurilor de francize sunt din gastronomie, fapt care nu este surprinzător. Ceea ce ne-a surprins plăcut însă a fost cererea din domenii netradiționale. De exemplu, o companie slovacă axată pe producția de fitinguri din plastic a decis asupra unui model de franciză pentru a se dezvolta pe piețele externe. Un alt lucru interesant este că Festivalul Vindecării, care organizează evenimente de succes în Cehia, a ales și ea o franciză pentru extinderea în străinătate”, a adăugat Marek Halfar.
Cum apreciați situația actuală pe piața francizelor – unde sunt oportunitățile și domeniile promițătoare?
“Piața francizelor evoluează rapid, în special în domeniile tehnologiei și durabilității. Realitatea virtuală și inteligența artificială sunt din ce în ce mai utilizate în domeniile educației, divertismentului și serviciilor pentru clienți. Francizele axate pe sănătate și wellness, cum ar fi centrele de fitness, yoga sau produsele de wellness, sunt în creștere constantă. Interesul pentru îngrijirea la domiciliu pentru persoanele în vârstă este, de asemenea, în creștere, reflectând îmbătrânirea populației. Francizele axate pe educație câștigă și ele popularitate, precum platformele de e-learning, tutoratul sau programele educaționale pentru copii sau învățarea limbilor străine. Problemele ecologice și digitizarea vor continua să joace un rol cheie în dezvoltarea modelelor de franciză”, a precizat Marek Halfar.
Ce a însemnat anul acesta pentru francizele în care activezi ca francizor?
“Anul 2024 a fost provocator pentru noi, dar plin de evenimente importante. Am sărbătorit 20 de ani de funcționare cu succes a lui Helen Doron în Republica Cehă, ceea ce a reprezentat o mare piatră de hotar. Nici măcar inundațiile care ne-au afectat sediul și școala nu ne-au oprit. Dimpotrivă, ne-au arătat cât de puternică este coeziunea în comunitatea noastră de francizați. Ajutorul lor a fost de neprețuit și aș dori să le mulțumesc din suflet”, a mai spus acesta.
Cum credeți că se schimbă condițiile pentru a face afaceri?
“Condițiile pentru a face afaceri se dezvoltă dinamic. Digitalizarea și inovarea, cum ar fi inteligența artificială sau comerțul electronic, aduc noi oportunități, în timp ce sustenabilitatea și cerințele ecologice impun întreprinderilor cerințe mai mari. Creșterea prețurilor la energie și inflația cresc presiunea pentru optimizarea costurilor, dar programele de subvenții sprijină proiectele ecologice. Schimbarea preferințelor clienților subliniază importanța calității, a personalizării și a produselor locale. Legislația oferă unele simplificări, dar reglementarea, în special în domeniul ecologiei, rămâne o provocare. Succesul va aparține companiilor flexibile, inovatoare și capabile să răspundă noilor tendințe”, a adăugat Halfar.
Ce întrebări își pun cel mai des noii francizați?
“Francizații începători întreabă cel mai adesea care sunt investiția inițială și taxele, cât timp va dura pentru returnarea investiției și care este profitabilitatea medie. De asemenea, sunt interesați dacă francizorul oferă instruire, marketing și asistență continuă și ce se întâmplă dacă franciza eșuează. Adesea se întreabă despre durata contractului și despre posibilitatea de a vinde franciza mai târziu, precum și despre șansele de succes în regiunea lor. Nu în ultimul rând, ei decid dacă au suficient timp, experiență și energie pentru acest model de afaceri”, a adăugat acesta.
La ce evoluție a mediului de afaceri vă așteptați în 2025?
“Mediul de afaceri în 2025 va fi dinamic. Inovațiile tehnologice, cum ar fi inteligența artificială, vor deveni o parte de zi cu zi a afacerilor. Durabilitatea va juca un rol cheie în toate industriile. Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde rapid la schimbări vor fi esențiale pentru succesul antreprenorilor”, a conchis Marek Halfar.
Articole citite

Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Ca să îți susții și să îți dezvolți sistemul de franciză, cu siguranță trebuie să îți găsești consultantul potrivit. Cum faci asta ? Punându-ți o serie de întrebări cheie.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start