Carrefour s-ar putea retrage de pe piața locală

În ultimii ani, grupul francez Carrefour s-a axat pe deschiderea de supermarketuri și de magazine de proximitate, lansate prin franciza Carrefour Express.
Luni
27.08.2012
Rețeaua retailerului francez ar putea fi preluată de Auchan, Tesco sau Wal-Mart.
 

După plecarea Carrefour din Grecia, agenția de presă Reuters reia subiectul unei posibile ieșiri a retailerului francez de pe o serie de piețe, scrie Ziarul Financiar. Primele informații privind aceste planuri au apărut în urmă cu câteva luni într-un raport al ING. Potrivit agenției de presă Reuters, Carrefour s-ar putea retrage de pe piața din România și ar putea vinde rețeaua de circa 80 de magazine francezilor de la Auchan, britanicilor de la Tesco sau gigantului american Wal-Mart.

Analiștii financiari vehiculează posibilitatea retragerii Carrefour și de pe alte piețe cum ar fi Turcia, Indonezia și Polonia. În ultimii ani retailerul a mai ieșit și din Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda. Carrefour ar putea avea nevoie de 3 miliarde de euro pentru a-și finanța planul de revenire al hipermarketurilor din Europa care trec printr-o perioadă dificilă.

O ieșire de pe piața locală a retailerului francez a mai fost speculată și în anii anteriori. La momentul respectiv, în piață au apărut informații potrivit cărora tot britanicii de la Tesco urmau să preia activitatea Carrefour, însă acestea nu s-au concretizat.

La sfârșitul anului 2011, de pe piața din România a ieșit retailerul turc G’Market care a vândut ultimele sale supermarketuri către Carrefour și Mega Image. Criza economică a scos din piață și toate rețelele de hipermaketuri aflate în proprietatea unor antreprenori locali: Pic, Spar și Ethos. Trident, ultimul retailer român de hipermarketuri, este în faliment și a scos la vânzare ultimele unități din țara noastră.

Carrefour se clasează pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari retaileri din România. În ultimii ani, grupul francez s-a axat pe deschiderea de supermarketuri și de magazine de proximitate, lansate prin franciza Carrefour Express.

Grupul Carrefour deține peste 15.500 de magazine în 32 de țări și numără peste 475.000 de angajați. În România, Carrefour operează 3 formate de magazine: 25 de hipermarketuri, 57 de supermarketuri Carrefour Market și 8 magazine de proximitate de tip franciză Carrefour Express Angst.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept autohton, franciză profitabilă /30.11.2025

Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.

Fibonacci Kids, educație și profitabilitate /07.11.2025

Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.

De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go /03.11.2025

Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.

Franciză inovatoare pe piața dulciurilor /06.10.2025

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015