Carrefour s-ar putea retrage de pe piața locală

După plecarea Carrefour din Grecia, agenția de presă Reuters reia subiectul unei posibile ieșiri a retailerului francez de pe o serie de piețe, scrie Ziarul Financiar. Primele informații privind aceste planuri au apărut în urmă cu câteva luni într-un raport al ING. Potrivit agenției de presă Reuters, Carrefour s-ar putea retrage de pe piața din România și ar putea vinde rețeaua de circa 80 de magazine francezilor de la Auchan, britanicilor de la Tesco sau gigantului american Wal-Mart.
Analiștii financiari vehiculează posibilitatea retragerii Carrefour și de pe alte piețe cum ar fi Turcia, Indonezia și Polonia. În ultimii ani retailerul a mai ieșit și din Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda. Carrefour ar putea avea nevoie de 3 miliarde de euro pentru a-și finanța planul de revenire al hipermarketurilor din Europa care trec printr-o perioadă dificilă.
O ieșire de pe piața locală a retailerului francez a mai fost speculată și în anii anteriori. La momentul respectiv, în piață au apărut informații potrivit cărora tot britanicii de la Tesco urmau să preia activitatea Carrefour, însă acestea nu s-au concretizat.
La sfârșitul anului 2011, de pe piața din România a ieșit retailerul turc G’Market care a vândut ultimele sale supermarketuri către Carrefour și Mega Image. Criza economică a scos din piață și toate rețelele de hipermaketuri aflate în proprietatea unor antreprenori locali: Pic, Spar și Ethos. Trident, ultimul retailer român de hipermarketuri, este în faliment și a scos la vânzare ultimele unități din țara noastră.
Carrefour se clasează pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari retaileri din România. În ultimii ani, grupul francez s-a axat pe deschiderea de supermarketuri și de magazine de proximitate, lansate prin franciza Carrefour Express.
Grupul Carrefour deține peste 15.500 de magazine în 32 de țări și numără peste 475.000 de angajați. În România, Carrefour operează 3 formate de magazine: 25 de hipermarketuri, 57 de supermarketuri Carrefour Market și 8 magazine de proximitate de tip franciză Carrefour Express Angst.
(E.C.)
Articole citite

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start