Unul dintre cei mai bogaţi polonezi deschide un mall în România

Carrefour este primul chiriaş al centrului comercial Korona Mall.

Sursa foto: www.korona-brasov.ro

Marţi
02.10.2012
Compania poloneză Echo Investment va construi cel mai mare centru de cumpărături din Braşov.
 

Lucrările de construcţie ale Korona Mall, cel mai mare centru comercial şi distracţii din judeţul Braşov, sunt programate a fi începute în prima jumătate a anului 2013 şi urmează să fie finalizate în ultimul trimestru al anului 2014. Centrul comercial va fi ridicat pe o suprafaţă de 45.000 de metri pătraţi, pe locul fostei fabrici Fartec SA, achiziţionat în anul 2007 cu suma de 24 milioane de euro. Korona Mall este dezvoltat de compania poloneză Echo Investment, controlată de omul de afaceri Michal Solowow. Acesta ocupă, potrivit Forbes, locul trei în topul celor mai bogaţi polonezi.

Echo Investment a achiziţionat şi două terenuri adiacente spaţiului unde va fi construit mall-ul, cu o suprafaţă totală de 9.000 metri pătraţi. „Achiziţionare de terenuri suplimentare constituie o etapă crucială în dezvoltarea mall-ului Korona din Braşov. Terenurile achiziţionate vor face posibilă creşterea zonei închiriabile a centrului comercial şi de distracţii şi va contribui la creşterea atractivităţii zonei.”, a declarat Marcin Materny, director al Shopping Centre Department-Foreign Projects in Echo Investment.

Korona Mall va avea în primă fază un spaţiu închiriabil de aproximativ 35.000 de metri pătraţi alocat magazinelor, restaurantelor şi zonei de distracţie. Primul chiriaş al mall-ului este Carrefour care a semnat un acord cu Echo Investment pentru închirierea unui spaţiu cu o suprafaţă de 8.500 de metri pătraţi, unde retailerul va deschide un hipermarket. Compania poloneză se află în prezent în negocieri cu unii dintre cei mai importanţi retaileri de pe segmentul de fashion.

Spaţiile din centrele comerciale se închiriază mai întâi marilor operatori: hipermarketul, cinematografele, cele mai mari magazine de modă etc. După ce sunt stabiliţi chiriaşii principali se trece la închirierea spaţiilor rămase. Dacă vrei să închiriezi un spaţiu într-un centru comercial nou, înainte de a merge la negocieri, trebui să ştii că pentru a obţine acel spaţiu ai nevoie de mai mult decât banii de chirie. În afară de chirie, proprietarii de centre comerciale şi mall-uri percep şi o serie de alte taxe, exprimate în general în euro/metru pătrat/lună.

În ultimii ani, în judeţul Braşov au fost anunţate mai multe proiecte de centre comerciale: Corall, Riofisa Center, IUS, Roua Retail Park, precum şi o extindere a galeriei Carrefour de către NEPI. Pentru anul 2013, în Braşov este programată finalizarea proiectului Coresi Shopping Center, dezvoltat de Immochan.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept autohton, franciză profitabilă /30.11.2025

Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.

Fibonacci Kids, educație și profitabilitate /07.11.2025

Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.

De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go /03.11.2025

Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.

Franciză inovatoare pe piața dulciurilor /06.10.2025

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015