Unul dintre cei mai bogaţi polonezi deschide un mall în România

Sursa foto: www.korona-brasov.ro
Lucrările de construcţie ale Korona Mall, cel mai mare centru comercial şi distracţii din judeţul Braşov, sunt programate a fi începute în prima jumătate a anului 2013 şi urmează să fie finalizate în ultimul trimestru al anului 2014. Centrul comercial va fi ridicat pe o suprafaţă de 45.000 de metri pătraţi, pe locul fostei fabrici Fartec SA, achiziţionat în anul 2007 cu suma de 24 milioane de euro. Korona Mall este dezvoltat de compania poloneză Echo Investment, controlată de omul de afaceri Michal Solowow. Acesta ocupă, potrivit Forbes, locul trei în topul celor mai bogaţi polonezi.
Echo Investment a achiziţionat şi două terenuri adiacente spaţiului unde va fi construit mall-ul, cu o suprafaţă totală de 9.000 metri pătraţi. „Achiziţionare de terenuri suplimentare constituie o etapă crucială în dezvoltarea mall-ului Korona din Braşov. Terenurile achiziţionate vor face posibilă creşterea zonei închiriabile a centrului comercial şi de distracţii şi va contribui la creşterea atractivităţii zonei.”, a declarat Marcin Materny, director al Shopping Centre Department-Foreign Projects in Echo Investment.
Korona Mall va avea în primă fază un spaţiu închiriabil de aproximativ 35.000 de metri pătraţi alocat magazinelor, restaurantelor şi zonei de distracţie. Primul chiriaş al mall-ului este Carrefour care a semnat un acord cu Echo Investment pentru închirierea unui spaţiu cu o suprafaţă de 8.500 de metri pătraţi, unde retailerul va deschide un hipermarket. Compania poloneză se află în prezent în negocieri cu unii dintre cei mai importanţi retaileri de pe segmentul de fashion.
Spaţiile din centrele comerciale se închiriază mai întâi marilor operatori: hipermarketul, cinematografele, cele mai mari magazine de modă etc. După ce sunt stabiliţi chiriaşii principali se trece la închirierea spaţiilor rămase. Dacă vrei să închiriezi un spaţiu într-un centru comercial nou, înainte de a merge la negocieri, trebui să ştii că pentru a obţine acel spaţiu ai nevoie de mai mult decât banii de chirie. În afară de chirie, proprietarii de centre comerciale şi mall-uri percep şi o serie de alte taxe, exprimate în general în euro/metru pătrat/lună.
În ultimii ani, în judeţul Braşov au fost anunţate mai multe proiecte de centre comerciale: Corall, Riofisa Center, IUS, Roua Retail Park, precum şi o extindere a galeriei Carrefour de către NEPI. Pentru anul 2013, în Braşov este programată finalizarea proiectului Coresi Shopping Center, dezvoltat de Immochan.
(L.N.)
Articole citite

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start