Franciză la „mâna a doua”

Produsele magazinelor Ir Hasznaltruha sunt importate din Scoţia şi din Anglia fie second hand, fie en-gros, ceea ce permite vinderea acestora la un preţ foarte redus.
Luni
08.10.2012
Ir Hasznaltruha, un magazin care comercializează haine şi accesorii second-hand, vrea să se dezvolte prin franciză pe piaţa din România.
 

Ir Hasznaltruha, filiala maghiară a Irish Second Hand Retailer, comercializează articole vestimentare şi accesorii „la mâna a doua”, produse de unele dintre cele mai cunoscute brand-uri de pe piaţa de fashion. Compania vrea să vândă produse second-hand şi pe piaţa românească şi caută parteneri francizaţi în ţara noastră. „Scopul nostru principal este să operăm ca o rețea unificată: același sistem de distribuție, același design al magazinelor, înnoirea și diversificarea constantă a produselor la prețuri la fel de mici pentru a satisface nevoile clienților.”, au declarat reprezentanţii companiei.

Taxa de intrare în sistemul de franciză Ir Hasznaltruha variază în funcţie de locaţia şi de mărimea magazinului, de la 1.200 EUR până la 1.500 EUR. Apartenența la reţeaua de magazine second-hand nu implică taxe lunare sau de marketing şi nici alte contribuţii periodice. Partenerii Ir Hasznaltruha trebuie să asigure propria locaţie a magazinului. Sunt preferate zonele centrale, cu trafic mare de persoane.

Francizaţii Ir Hasznaltruha vor primi consiliere constantă în managementul afacerii şi vor beneficia de campaniile de marketing şi promovare organizate la nivel de reţea. Ei vor avea exclusivitate în teritoriul desemnat la încheierea contractului. Un centru logistic se va ocupa de returnarea produselor rămase în stoc.

Produsele magazinelor Ir Hasznaltruha sunt importate din Scoţia şi din Anglia fie second hand, fie en-gros, ceea ce permite vinderea acestora la un preţ foarte redus. Francizaţii reţelei vor comercializa produse achiziţionate de la depozitul central al reţelei de magazine.

Primul outlet Ir Hasznaltruha cu haine second hand a fost deschis în anul 2008, în Irlanda. Compania a deschis în anul 2009 primul magazin din Ungaria, iar în 2010 a lansat şi un program de franciză, ajungând în prezent la un număr de 24 de parteneri master francizaţi pe teritoriul maghiar.

Business-ul hainelor second second-hand poate fi unul profitabil chiar şi în condiţiile recesiunii economice. Avantajul pe care îl aduc aceste magazine este preţul foarte redus al produselor. Tot mai mulţi români amatori de produse de marcă se îndreaptă spre magazinele comercianţilor „la mâna a doua”.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist