Franchising în Serbia

Din octombrie este activ portalul Franchising.rs din Serbia, care funcționează după modelul celorlate cinci site-uri deținute de PROFIT system. Franchising.pl (Polonia), primul portal al companiei, a fost lansat în urmă cu 11 ani. În 2008, PROFIT system a lansat două noi portale, Franchising.cz (Cehia) și Franchising.ua (Ucraina), iar în prima jumătate a acestui an au fost activate site-urile din Ungaria: Franchising.hu și din România: Franchising.info.ro.
Piața de franciză din sudul Europei este încă în fază incipientă, însă în ultimii ani a urmat un traseu ascendent. Orașul Belgrad, în care trăiesc aproximativ 1,3 milioane din cei 7 milioane de locuitori ai Serbiei, poate fi considerat punctul central al afacerilor din regiune. Piața de franciză din Serbia este reprezentată de cei circa 20.000 de sârbi care operează rețele internaționale de franciză.
Expansiunea rețelelor de franciză din Serbia poate fi împărțită în trei etape. Prima începe la mijlocul anilor '70 când pe piața sârbă încep să se dezvolte francize americane ca Avia, Hertz, Intercontinental și McDonald's.
Sfârșitul anilor '80 marchează a doua etapă de dezvoltare a francizei în Serbia, când companiile locale folosesc francizarea pentru a-și dezvolta propriile business-uri și rețele. Este cazul unor companii ca Montenegro Express, Tiger sau Yumco.
În ultimii zece ani s-a conturat ce-a dea treia etapă de dezvoltare a francizei pe piața sârbă, când rețele internaționale puternice cuceresc această țară. Majoritatea companiilor fac parte din industria de fashion: Zara, Mango, Springfield, Oviesse, însă în Serbia încep să se dezvolte și companii ca Office 1 Superstore și Fornetti.
Experții în domeniul francizelor preconizează că în curând rețelele de franciză din Serbia se vor putea extinde și la nivel internațional, lucru pe care nimeni nu l-ar fi crezut posibil în urmă cu câțiva ani.
(E.C.)
Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start