Raportul Târgului de Franciză din Varșovia

Compania poloneză de consultanță în franciză PROFIT system a organizat pentru al zecelea an consecutiv cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est. În cadrul evenimentului desfășurat la Palatul Culturii din Varșovia, în perioada 18-20 octombrie, au participat circa 100 de francizori din 15 industrii diferite, care au fost vizitați de un număr impresionant de potențiali francizați- aproximativ 6.000 de persoane. Vizitatorii târgului au avut ocazia să-și creeze propriile contacte cu reprezentanții rețelelor de franciză și să învețe din experiența și sfaturile oferite de speakerii evenimentului.
Expozanți ai evenimentului de la Palatul Culturii din Varșovia
Târgul de Franciză din Varșovia a reunit reprezentanți ai companiilor din domenii variate, unii deja prezenți pe piața poloneză, cum ar fi McDonald's și Telepizza, dar și companii care vor să-și extindă rețeaua de franciză și în Polonia, cum ar fi Yogen Fruz. Alte companii care au participat la târg sunt: din domeniul gastronomic: Biesiadowo, Fabryka Pizza, Mac Jack, Kabuba; din domeniul finaciar: Meritum Bank, Impero Finanse; din domeniul educației: RoboCAMP, Socatots, din domeniul alimentar și industrial: Carrefour, Intermarche, Simply Market; din domeniul cosmeticii: Diva, Parfum Bar ș.a. Lista completă a expozanților o puteți vizualiza aici.
De ce participă McDonald's la târgurile de franciză
Monika Dabrowska, Franchise Manager a rețelei McDonald's din Polonia, spune că participă în fiecare an la acest eveniment deoarece: ”În acest fel păstrăm relațiile cu investitorii și aici putem să facem o analiză directă asupra persoanelor interesate să deschidă un restaurant și să le explicăm ce parteneri căutăm. De-a lungul timpului, am întâlnit candidați care inițial nu îndeplineau criteriile necesare pentru a face parte din rețeaua noastră, însă în câțiva ani au devenit apți pentru a-și deschide propriul lor restaurant.”
Opinia vizitatorilor
Tomasz Markowski, unul dintre vizitatorii târgului, cunoaște cazuri în care persoane care și-au deschis o afacere în franciză au dat faliment câteva luni mai târziu tocmai pentru că nu aveau suficiente informații despre ceea ce presupune acest tip de business. ”Am venit aici pentru că am o serie de întrebări pe care vreau să le adresez francizorilor și de asemenea vreau să compar ofertele de franciză disponibile”, spune Tomasz.
Nu toate companiile au fost afectate de criza economică
Deși mulți reprezentanți ai industriei de fashion au avut mult de suferit din cauza recesiunii economice, Gatta, companie care produce ciorapi de damă, prezentă și în România prin intermediul Mondorom SRL, pare să nu fie afectată de criză și a început să vândă licențe de franciză. ”Produsele pe care le oferim reprezintă principalul motiv pentru care noi nu resimțim criza. În timp ce o jachetă poate fi schimbată la câțiva ani, ciorapii, șosetele și colanții sunt produse pe care clienții le cumpără regulat”, spune Lukasz Kinderman, reprezentant al companiei Gatta.
Înveți de la cei mai buni
Pe lângă oportunitatea de a-și crea contacte directe cu unele dintre cele mai importante companii care se extind prin franciză, vizitatorii evenimentului au avut ocazia să interacționeze și să asculte sfaturile unor speciliaști ai domeniului business. Antreprenori de succes și-au împărtășit experiențele cu cei prezenți la Târgul de Franciză de la Varșovia. Printre temele abordate de aceștia s-au numărat: ”Cum să-ți vinzi compania cu un preț foarte ridicat”, ”Prezentarea societății”, ”Cum să îți promovezi compania”, ”Care sunt etapele analizării unei companii cu care vrei să închei un parteneriat”, ”Cum afli ce franciză ți se potrivește” ș.a.

Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start