Raportul Târgului de Franciză din Varșovia

Yogen Fruz, companie care oferă o gamă diversă de iaurturi sub formă de înghețată, vrea să se extindă prin franciză și în Polonia.
Vineri
26.10.2012
Unul dintre cele mai importante evenimente de franciză a reunit circa 100 de francizori și peste 6.000 de vizitatori.
 

Compania poloneză de consultanță în franciză PROFIT system a organizat pentru al zecelea an consecutiv cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est. În cadrul evenimentului desfășurat la Palatul Culturii din Varșovia, în perioada 18-20 octombrie, au participat circa 100 de francizori din 15 industrii diferite, care au fost vizitați de un număr impresionant de potențiali francizați- aproximativ 6.000 de persoane. Vizitatorii târgului au avut ocazia să-și creeze propriile contacte cu reprezentanții rețelelor de franciză și să învețe din experiența și sfaturile oferite de speakerii evenimentului.

Expozanți ai evenimentului de la Palatul Culturii din Varșovia
Târgul de Franciză din Varșovia a reunit reprezentanți ai companiilor din domenii variate, unii deja prezenți pe piața poloneză, cum ar fi McDonald's și Telepizza, dar și companii care vor să-și extindă rețeaua de franciză și în Polonia, cum ar fi Yogen Fruz. Alte companii care au participat la târg sunt: din domeniul gastronomic: Biesiadowo, Fabryka Pizza, Mac Jack, Kabuba; din domeniul finaciar: Meritum Bank, Impero Finanse; din domeniul educației: RoboCAMP, Socatots, din domeniul alimentar și industrial: Carrefour, Intermarche, Simply Market; din domeniul cosmeticii: Diva, Parfum Bar ș.a. Lista completă a expozanților o puteți vizualiza aici.

De ce participă McDonald's la târgurile de franciză
Monika Dabrowska, Franchise Manager a rețelei McDonald's din Polonia, spune că participă în fiecare an la acest eveniment deoarece: ”În acest fel păstrăm relațiile cu investitorii și aici putem să facem o analiză directă asupra persoanelor interesate să deschidă un restaurant și să le explicăm ce parteneri căutăm. De-a lungul timpului, am întâlnit candidați care inițial nu îndeplineau criteriile necesare pentru a face parte din rețeaua noastră, însă în câțiva ani au devenit apți pentru a-și deschide propriul lor restaurant.”

Opinia vizitatorilor
Tomasz Markowski, unul dintre vizitatorii târgului, cunoaște cazuri în care persoane care și-au deschis o afacere în franciză au dat faliment câteva luni mai târziu tocmai pentru că nu aveau suficiente informații despre ceea ce presupune acest tip de business. ”Am venit aici pentru că am o serie de întrebări pe care vreau să le adresez francizorilor și de asemenea vreau să compar ofertele de franciză disponibile”, spune Tomasz.

Nu toate companiile au fost afectate de criza economică
Deși mulți reprezentanți ai industriei de fashion au avut mult de suferit din cauza recesiunii economice, Gatta, companie care produce ciorapi de damă, prezentă și în România prin intermediul Mondorom SRL, pare să nu fie afectată de criză și a început să vândă licențe de franciză. ”Produsele pe care le oferim reprezintă principalul motiv pentru care noi nu resimțim criza. În timp ce o jachetă poate fi schimbată la câțiva ani, ciorapii, șosetele și colanții sunt produse pe care clienții le cumpără regulat”, spune Lukasz Kinderman, reprezentant al companiei Gatta.

Înveți de la cei mai buni
Pe lângă oportunitatea de a-și crea contacte directe cu unele dintre cele mai importante companii care se extind prin franciză, vizitatorii evenimentului au avut ocazia să interacționeze și să asculte sfaturile unor speciliaști ai domeniului business. Antreprenori de succes și-au împărtășit experiențele cu cei prezenți la Târgul de Franciză de la Varșovia. Printre temele abordate de aceștia s-au numărat: ”Cum să-ți vinzi compania cu un preț foarte ridicat”, ”Prezentarea societății”, ”Cum să îți promovezi compania”, ”Care sunt etapele analizării unei companii cu care vrei să închei un parteneriat”, ”Cum afli ce franciză ți se potrivește” ș.a.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015