Afacere croită din denim

În Europa Centrală și de Est, produsele Cipo & Baxx sunt vândute exclusiv în cadrul instituțiilor partenere.
Joi
22.11.2012
După ce s-a extins în Statele Unite ale Americii, Australia şi în numeroase ţări din Europa, brand-ul de fashion Cipo & Baxx vrea să intre prin franciză şi în România.
 

Jachetele, tricourile, blugii, pantofii şi accesoriile exravagante, în culori vii şi croieli neobişnuite, create de Cipo & Baxx au apărut pe piaţă în anul 1996. „Articolele vestimentare sunt adresate femeilor şi bărbaţilor care doresc să-şi sublinieze individualitatea şi nu se tem să îmbrace haine care îi ajută să se evidenţieze în orice grup”, spune Erdal Celik, managerul companiei. Magazinele Cipo & Baxx au câştigat o poziţie puternică la nivel internaţional şi s-au extins în 42 de locaţii din Polonia şi în alte câteva sute din Australia, Franţa, Italia, Africa de Sud, Ungaria, Olanda, Germania, Rusia, Spania, Suedia, Turcia şi Statele Unite ale Americii. Compania vrea să intre prin franciză şi în România, unde piața de retail de fashion este într-o creştere continuă.

Magazinele Cipo & Baxx sunt situate în general în cadrul centrelor comerciale, pe suprafeţe între 50 metri pătraţi – 130 metri pătraţi. Găsirea spaţiului potrivit pentru o nouă locaţie este o sarcină care îi revine francizatului, cu excepţia cazurilor în care compania caută persoane care vor să conducă o locaţie stabilită de reprezentanţii sediului central. Investiţia în amenajarea unui nou magazin variază în funcţie de mărimea şi locaţia aleasă, putând ajunge la aproximativ 10.000 de euro. Nu se percepe taxă de intrare în sistemul de franciză.

Proprietarul brand-ului asigură francizaţilor suport de marketing şi publicitate, precum şi aprovizionarea permanentă cu produse şi bunuri consumabile. „Partenerii noştri au exclusivitate teritorială în oraşele cu până la 100.000 de locuitori. Noi ne ocupăm de promovarea noilor magazine, prin organizarea unor campanii publicitare la nivel naţional, pe panouri şi în cele mai populare reviste. Produsele noastre sunt promovate şi cu ajutorul stiliştilor şi artiştilor care participă la emisiunile TV cu audienţă ridicată”, spune Erdal Celik.

Piaţa de fashion retail din România va creşte în următorii ani, potrivit studiului “Clothing and footwear retail market in Central Europe 2012. Market analysis and development forecasts for 2012-2014”, realizat de PMR Research. Raportul specialiștilor arată că în perioada 2011-2014 vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte din România vor crește cu 10%. Conform studiului citat, piața de fashion în șase țări central europene: România, Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia și Bulgaria, a atins în anul 2011 valoarea de 13 miliarde de euro.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist