Francizele, printre cele mai valoroase brand-uri

Liderul clasamentului este companie Apple, cu o valoare estimată la 185 miliarde $.
Luni
27.05.2013
Francizele multibrand au fost incluse în top 100 cele mai valoroase brand-uri. McDonald’s ocupă una dintre pozițiile fruntașe.
 

Compania de cercetare Millward Brown Optimor a publicat cea de-a opta ediție a clasamentului BrandZ™ – Topul celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume, dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP. Este singurul clasament care utilizează opiniile cumpărătorilor curenți și potențiali ai brand-ului în completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brand-ului. În lista francizelor prezente în top remarcăm brand-ul McDonald’s. Comparativ cu anul 2006, valoarea brand-ului a scăzut cu 5%, la 90.256 miliarde $. Cu toate acestea, gigantul fast-food și-a păstrat locul 4 în clasament. Alți reprezentanți din sectorul francizelor fast-food sunt Starbucks (44), cu o valoare estimată la 17,892 miliarde $, Subway (51), cu o valoare de 16,691 miliarde $ și KFC (91), cu o valoare de 9,953 miliarde $. Subway este cel mai mare câștigător al sectorului fast-food, înregistrând comparativ cu anul 2006 o creștere de 12%.

Din sectorul fashion, remarcăm unul dintre cele mai cunoscute nume din domeniu, Zara. Brand-ul grupului Inditex, liderul pieței locale de fashion, ocupă poziția a 35-a, cu o valoare estimată la 20,165 miliarde $. Principalul său competitor, H&M, ocupă locul 69, cu o valoare de 12,732 miliarde $.

Brand-urile prezent în clasament au o valoare cumulată de 2,6 trilioane $, mai mare cu 77% față de anul 2006. Cele mai multe companii prezente în Top 100 cele mai valoaroase brand-uri aparțin ariilor tehnologiei și telecomunicațiilor, cu 29 de mărci a căror valoare depășește 1 trilion $.

”Clasamentul din acest an scoate în evidență randamentul investițiilor pe care brand-urile îl oferă business-urilor”, spune David Roth, CEO WPP. ”Brand-urile puternice ajută la creșterea cotei de piață și își măresc profiturile datorită capacității de a comanda o majorare a prețurilor și de a aduce beneficii mai mari acționarilor.”

Poți vedea lista completă a celor mai valoroase 100 de brand-uri din întreaga lume aici.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015