Vânzări în creștere pentru H&M

Grupul H&M deține peste 2900 de magazine în 49 de piețe, inclusiv magazine deschise în sistem de franciză.
Marţi
25.06.2013
H&M este unul dintre cei mai îndrăgiți retaileri de fashion din România, lucru reflectat în vânzările companiei.
 

În cel de-al doilea trimestru al anului fiscal în curs, respectiv perioada martie-mai 2013, vânzările Hennes & Mauritz (H&M) în România au crescut cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 222 milioane coroane suedeze (25,8 milioane euro), informează Mediafax. În 2013, retailerul a deschis șase magazine noi în România, trei dintre acestea, în Baia Mare, Botoșani și Buzău fiind inaugurate în perioada analizată.

La nivelul primului semestru, respectiv perioada decembrie 2012- mai 2013, vânzările H&M România au atins 410 milioane coroane suedeze (47,7 milioane euro), cu 42% mai mari decât în aceeași perioadă a anului fiscal 2011-2012. România se clasează pe locul al doilea la nivelul retailerului suedez în funcție de creșterea vânzărilor în coroane suedeze din primul semestru, după Bulgaria (+217%). După țara noastră, urmează Coreea de Sud și Turcia (ambele +41%).

Principalii competitori H&M de pe piața locală sunt brand-urile grupului spaniol Inditex, liderul pieței locale de fashion: Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque , dar și retaileri ca C&A, Takko, New Look și New Yorker.

La nivel internațional, în primul semestru al anului fiscal, grupul H&M a înregistrat vânzări în valoare de 60,027 milioane coroane suedeze, arată un comunicat de presă al retailerului. Vânzările din cel de-al doilea trimestru au fost de 31,635 milioane coroane suedeze.

”În cel de-al doilea trimestru am avut o perioadă foarte încărcată, în care am deschis aproximativ 100 de magazine noi”, a declarat Karl-Johan Persson, CEO H&M. ”Am deschis primele magazine din sudul Americii de Sud – în Santiaga și în Chile. Magazinele au avut un feedback extraordinar din partea clienților. Continuăm expansiunea în Asia, unde avem 200 de magazine și unde vrem să dezvoltăm și brand-uri mai noi, ca Monki și COS.”


Elena Cărăușu
ziarist