Noi piețe, noi oportunități

În ultimii ani, piața de franciză din Slovacia a înregistrat o creștere rapidă. Multe concepte din Republica Cehă au trecut treptat granița la vecinii slovaci. Dezvoltarea francizelor în regiune va fi administrată de compania de consultanță PROFIT system care își oferă acum serviciile și antreprenorilor din Slovacia prin intermediul portalului Franchising.sk.
Slovacia devine astfel cea de-a noua țară în care PROFIT system promovează afacerile în franciză, alături de România, Polonia, Rusia, Cehia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Serbia și Croația. Franchising.sk va prezenta modele de afaceri în franciza și va publica noutăți din Slovacia și din întreaga lume, experiențe ale francizaților, sfaturi pentru start-up-uri și dezvoltări de business-uri, și povești de succes.
Jozef Šetafi, președintele Asociației de Franciză din Slovacia spune că piața de franciză din țară, deși încă tânără și aflată la început de drum, a înregistrat în ultimii doi ani o ascensiune rapidă. ”Ca orice piața independentă și piața de franciză din Slovacia are caracterul său specific, pentru că este condiționată de structuri sociale și geografice. Antreprenorii ar trebui în primul rând să studieze foarte bine piața și caracteristicile sale”, a explicat Šetafi care susține că piața de franciză din Slovacia nu este suficient de bine promovată.
Asociația de Franciză din Slovacia are în prezent 30 de membri. Asociația lucrează la un proiect care va facilita expansiune pe piața de franciză. Alte organizații importante din Slovacia sunt: Asociația Antreprenorilor sau Agenția Națională pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii. PROFIT system și portalul Franchising.sk vor juca cu siguranță un rol important în dezvoltarea pieței de franciză din regiune.

Articole citite

Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Branduri foarte cunoscute la nivel global continuă să domine piața francizelor, gastronomia rămânând și în anul precedent cel mai puternic sector.
Franciza islandeză Hopp Mobility, care folosește un sistem inteligent de partajare și promovează micromobilitatea urbană ecologică cu trotinete electrice robuste, vrea să se extindă și în România.
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Cele mai citite

Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start