Bossini, decizia corectă la momentul potrivit

Din octombrie 2013, Sama Shakhshir a preluat sarcinile de PR și marketing ale întregului lanț de magazine Bossini. Sama are o pregătire temeinică în domeniu, fiind absolventă a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca (licența în Afaceri Internaționale) și a unui masterat în Managementul Riscului. Prin burse ERASMUS și POSDRU a studiat la Universitatea Carlo Cattaneo din Italia și Universite Sorbonne din Franța.
Luni
04.11.2013
Sama Shakhshir, Marketing Manager Bossini, ne vorbește despre franciza care s-a remarcat în fashion retail cu un mesaj optimist: ”Be Happy!”.
 

Orice experiență de shopping trebuie să fie una fericită pentru întreaga familie- acesta este mesajul pe care îl transmite clienților săi Bossini, un retailer de renume al fashion-ului internațional, cu peste 1.300 de magazine în 36 de țări. În urmă cu câțiva ani, colecțiile Bossini puteau fi găsite doar în două țări din Europa: Malta și Cipru, cu toate că brand-ul era prezent pe piața internațională încă din 1987. Cea care a remarcat potențialul pe care l-ar putea avea Bossini în România a fost societatea Safeway Fashion, deținătoare francizei Bossini. ”Am avut încredere în brandul Bossini, în managementul acestuia, în calitatea și designul hainelor oferite”, povestește Sama Shakhshir, Marketing Manager Bossini. ”În urma unui research al posibilităților de franciză în domeniul fashion și a unor vizite de cunoaștere mai bună a brandului în orașe unde era deja prezent, precum Dubai – EAU, am decis să aducem acest brand și în România, odată cu deschiderea Iulius Mall în Cluj, în Noiembrie 2007”.

De ce v-ați orientat spre o afacere din acest domeniu și cum ați caracteriza piața românească de fashion retail?
Am ales o afacere în domeniul fashion retail-ului pentru că acest segment nu era încă suficient de explorat în România, iar oportunitățile erau foarte atractive. Se poate spune ca în momentul actual este mult mai dificil să pătrunzi pe piața de fashion retail decât era în 2007 și asta ne face să credem că am luat decizia corectă la timpul potrivit. Piața românească de fashion retail este una cu perspective bune, care în următorii 10 ani va prospera. Daca în Europa de Vest suma cheltuită anual pe cap de locuitor pe îmbrăcăminte stagnează de la an la an, în România aceasta este în creștere, lucru care ne face încrezători că vom crește odată cu ea. Concurența este foarte mare, dar cu atenție pe client, pe nevoile acestuia și cu o poziționare bună pe segmentul de piață dorit, se pot obține rezultate bune.

Care este părerea Dvs. despre o afacere în franciză?
Afacerea în franciză oferă avantajul notorietății brandului și al tehnicilor de management inacesibile prin alte tipuri de investiții. Daca afacerea este adaptată în mod corespunzător la specificul local al țării în care va intra noul brand, o franciză poate fi o investitie foarte profitabilă. Cu toate acestea, eforturile sunt mari pentru a menține pe piață un brand deschis prin franciză, mai ales în concurența acerbă a firmelor intrate prin investiție directă, în situația economică actuală.

Ce informații ne puteți oferi despre costurile francizei Bossini și despre condițiile/beneficiile pentru viitorii francizați?
Costurile francizei Bossini au fost medii, însă mai importante decât costurile de lansare sunt cele de menținere, de modernizare continuă și de expansiune, care sunt semnificative, însă în același timp sunt generatoare de venituri pe termen lung. În ceea ce privește condițiile, în orice franciză sunt niste condiții de îndeplinit atât înainte de preluarea francizei, cât și în timpul funcționării acesteia. De exemplu, la Bossini există reguli de aranjare a magazinului, imagini și postere trimise de la francizor care trebuie folosite în conceptul din magazin, toate fiind atent urmărite în fiecare sezon. De asemenea, modelele și cantitatea îmbrăcămintelor alese este stabilită de francizor și francizat în cadrul unor reguli. Să nu uităm de analizele lunare, trimestriale și anuale trimise, prin care activitatea francizatului este monitorizată și cu ajutorul cărora se direcționează mai bine acțiunile următoare pentru a menține afacerea pe drumul corect.

Ce recomandare aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Recomandarea noastră este aceea de a face o cercetare riguroasă a pieței înainte de deschiderea unei afaceri în franciză. Estimarea costurilor, a încasărillor și mai ales înțelegerea pieței pe care se dorește accesarea, toate acestea sunt cruciale pentru a face față mai ales în perioada de început a afacerii. Daca se fac acești pași, franciza poate fi o oportunitate bună pentru o afacere care să înregistreze creștere într-un termen scurt și să ajungă să fie o sursă de venit semnificativă.

(E.C.)