Bossini, decizia corectă la momentul potrivit
Orice experiență de shopping trebuie să fie una fericită pentru întreaga familie- acesta este mesajul pe care îl transmite clienților săi Bossini, un retailer de renume al fashion-ului internațional, cu peste 1.300 de magazine în 36 de țări. În urmă cu câțiva ani, colecțiile Bossini puteau fi găsite doar în două țări din Europa: Malta și Cipru, cu toate că brand-ul era prezent pe piața internațională încă din 1987. Cea care a remarcat potențialul pe care l-ar putea avea Bossini în România a fost societatea Safeway Fashion, deținătoare francizei Bossini. ”Am avut încredere în brandul Bossini, în managementul acestuia, în calitatea și designul hainelor oferite”, povestește Sama Shakhshir, Marketing Manager Bossini. ”În urma unui research al posibilităților de franciză în domeniul fashion și a unor vizite de cunoaștere mai bună a brandului în orașe unde era deja prezent, precum Dubai – EAU, am decis să aducem acest brand și în România, odată cu deschiderea Iulius Mall în Cluj, în Noiembrie 2007”.
De ce v-ați orientat spre o afacere din acest domeniu și cum ați caracteriza piața românească de fashion retail?
Am ales o afacere în domeniul fashion retail-ului pentru că acest segment nu era încă suficient de explorat în România, iar oportunitățile erau foarte atractive. Se poate spune ca în momentul actual este mult mai dificil să pătrunzi pe piața de fashion retail decât era în 2007 și asta ne face să credem că am luat decizia corectă la timpul potrivit. Piața românească de fashion retail este una cu perspective bune, care în următorii 10 ani va prospera. Daca în Europa de Vest suma cheltuită anual pe cap de locuitor pe îmbrăcăminte stagnează de la an la an, în România aceasta este în creștere, lucru care ne face încrezători că vom crește odată cu ea. Concurența este foarte mare, dar cu atenție pe client, pe nevoile acestuia și cu o poziționare bună pe segmentul de piață dorit, se pot obține rezultate bune.
Care este părerea Dvs. despre o afacere în franciză?
Afacerea în franciză oferă avantajul notorietății brandului și al tehnicilor de management inacesibile prin alte tipuri de investiții. Daca afacerea este adaptată în mod corespunzător la specificul local al țării în care va intra noul brand, o franciză poate fi o investitie foarte profitabilă. Cu toate acestea, eforturile sunt mari pentru a menține pe piață un brand deschis prin franciză, mai ales în concurența acerbă a firmelor intrate prin investiție directă, în situația economică actuală.
Ce informații ne puteți oferi despre costurile francizei Bossini și despre condițiile/beneficiile pentru viitorii francizați?
Costurile francizei Bossini au fost medii, însă mai importante decât costurile de lansare sunt cele de menținere, de modernizare continuă și de expansiune, care sunt semnificative, însă în același timp sunt generatoare de venituri pe termen lung. În ceea ce privește condițiile, în orice franciză sunt niste condiții de îndeplinit atât înainte de preluarea francizei, cât și în timpul funcționării acesteia. De exemplu, la Bossini există reguli de aranjare a magazinului, imagini și postere trimise de la francizor care trebuie folosite în conceptul din magazin, toate fiind atent urmărite în fiecare sezon. De asemenea, modelele și cantitatea îmbrăcămintelor alese este stabilită de francizor și francizat în cadrul unor reguli. Să nu uităm de analizele lunare, trimestriale și anuale trimise, prin care activitatea francizatului este monitorizată și cu ajutorul cărora se direcționează mai bine acțiunile următoare pentru a menține afacerea pe drumul corect.
Ce recomandare aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Recomandarea noastră este aceea de a face o cercetare riguroasă a pieței înainte de deschiderea unei afaceri în franciză. Estimarea costurilor, a încasărillor și mai ales înțelegerea pieței pe care se dorește accesarea, toate acestea sunt cruciale pentru a face față mai ales în perioada de început a afacerii. Daca se fac acești pași, franciza poate fi o oportunitate bună pentru o afacere care să înregistreze creștere într-un termen scurt și să ajungă să fie o sursă de venit semnificativă.
Articole citite
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
O firmă cu tradiție în producția de îmbrăcăminte, dezvoltată de peste trei decenii în Turcia, caută parteneri de franciză în România.
Cele mai citite
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În ţările din fosta Iugoslavie franciza este la început de drum, însă în ultimii ani a parcurs un traseu ascendent, spune Igor Bogojevic, Director General PROFIT system Serbia.
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment