România numără peste 122.000 de magazine

Compania estimează că universul de magazine se va reduce, pentru că numărul deschiderilor va fi mai mic decât al închiderilor.
Luni
03.11.2014
Comerţul tradiţional este reprezentat de 86.222 de magazine, urmat de HoReCa - 34.526 unităţi şi retailul modern - 1.353 magazine, potrivit studiului realizat de compania Vektor MF.
 

Totalul magazinelor, atât din comerţul modern, cât şi din cel tradiţional şi unităţilor HoReCa din România era la finalul anului trecut de 122.101, potrivit firmei Vektor MF. Compania estimează că universul de magazine se va reduce, pentru că numărul deschiderilor va fi mai mic decât al închiderilor.

"Estimăm o evoluţie negativă a universului de magazine din România, o reducere a acestuia, ca urmare a faptului ca numărul magazinelor noi va fi mult mai mic decât al celor care se vor închide", a declarat Simona Stoica, statistician al firmei de retail tracking Vektor Marktforschung.

Vektor Marktforschung a efectuat anul trecut primul recensământ complet al tuturor punctelor de vânzare de bunuri de larg consum alimentare şi nealimentare din România, până în cele mai îndepărtate sate din ţară.

Suprafaţa totală a spaţiilor de retail era atunci de 6.857.514 metri pătraţi, din care 44,5% retailul tradiţional, 30,5% HoReCa şi 25% comerţul modern.

De altfel, Vektor Marktforschung anticipează că şi în acest an retailul modern îşi continuă ascensiunea şi va ajunge la o pondere de 55%.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015