Noi hipermarketuri fără restricții

Guvernul a abrogat o hotărâre care restricționa deschiderea marilor magazine de retail.
Miercuri
13.06.2012
Marilor hipermarketuri precum Auchan, Carrefour, Real sau Cora nu le va mai fi condiţionată dezvoltarea pe piaţa locală.
 

Hotărârea Guvernului (HG) nr. 1454/2004 pentru aprobarea criteriilor de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafaţă mare şi definirea tipologiei structurilor de vânzare a fost abrogată printr-o ordonanță de urgență (OUG), aprobată în ședința Executivului din 6 iunie, scrie Agerpres. Actul normativ a fost anulat în urma presiunilor exercitate de către Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional.

Autorităţile restricționau deschiderea hipermarketurilor cu o suprafață de peste 1.000 de metri pătrați printr-o serie de cerințe pentru acordul centrelor comerciale concurente la emiterea autorizației. Actul normativ prevedea și ca solicitările de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare să fie însoțite de un studiu de piață și impact.

Astfel, pentru deschiderea hipermarketurilor era nevoie de avizul unei comisii constituite din reprezentanți ai autorităților locale, ai asociațiilor profesionale și patronale și ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Potrivit ordonanței aprobate în ședința din 6 iunie, centrele cu suprafețe mari vor putea fi deschise cu avizul arhitectului șef și punctul de vedere emis de o comisie tehnică de amenajare a teritoriului și de urbanism, informează Agerpres. Centrele comerciale cu suprafaţă mare sunt, conform actului normativ, cele de peste 1.000 de metri pătraţi.

Dacă Guvernul nu ar fi aprobat ordonanța până la finalul lunii iunie ar fi încălcat angajamentele asumate cu Fondul Monetar Internațional.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept autohton, franciză profitabilă /30.11.2025

Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.

Fibonacci Kids, educație și profitabilitate /07.11.2025

Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.

De ce să te alături francizei Latte Coffee To Go /03.11.2025

Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.

Franciză inovatoare pe piața dulciurilor /06.10.2025

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015