Noi hipermarketuri fără restricții
Hotărârea Guvernului (HG) nr. 1454/2004 pentru aprobarea criteriilor de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafaţă mare şi definirea tipologiei structurilor de vânzare a fost abrogată printr-o ordonanță de urgență (OUG), aprobată în ședința Executivului din 6 iunie, scrie Agerpres. Actul normativ a fost anulat în urma presiunilor exercitate de către Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional.
Autorităţile restricționau deschiderea hipermarketurilor cu o suprafață de peste 1.000 de metri pătrați printr-o serie de cerințe pentru acordul centrelor comerciale concurente la emiterea autorizației. Actul normativ prevedea și ca solicitările de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafață mare să fie însoțite de un studiu de piață și impact.
Astfel, pentru deschiderea hipermarketurilor era nevoie de avizul unei comisii constituite din reprezentanți ai autorităților locale, ai asociațiilor profesionale și patronale și ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Potrivit ordonanței aprobate în ședința din 6 iunie, centrele cu suprafețe mari vor putea fi deschise cu avizul arhitectului șef și punctul de vedere emis de o comisie tehnică de amenajare a teritoriului și de urbanism, informează Agerpres. Centrele comerciale cu suprafaţă mare sunt, conform actului normativ, cele de peste 1.000 de metri pătraţi.
Dacă Guvernul nu ar fi aprobat ordonanța până la finalul lunii iunie ar fi încălcat angajamentele asumate cu Fondul Monetar Internațional.
(E.C.)
Articole citite
Un concept autohton, franciză profitabilă
/30.11.2025
Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.
Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start