Fă-i pe oameni să vorbească despre tine

Activităţile de marketing sunt sprijinite cu ajutorul internetului. Poţi crea aplicaţii speciale şi forumuri pentru a lăsa cale liberă clienţilor să vorbească despre produsul tău.
Sâmbătă
28.07.2012
Una dintre metodele folosite în marketingul direct este promovarea pe cale orală: trebuie să determini un număr cât mai mare de clienţi să vorbească despre tine.
 

Canalul de comunicare în acest tip de marketing este conversaţia directă, care are rolul de a întipări în mintea destinatarului mesajul campaniei publicitare. Scopul final este să ajungi în stadiul în care clienţii vorbesc despre tine şi te recomandă mai departe. Atingerea acestui scop poate fi susţinută şi prin oferirea de mostre ale produselor cărora li se face publicitate. Acestea pot fi baza unei discuţii viitoare despre modul în care poate fi testat brandul. Mostrele pot fi oferite în număr mai mare persoanei intervievate, cu recomandarea de a le împărţi mai departe celor apropiaţi.

Dacă reuşeşti să impresionezi persoana căreia îi prezinţi un produs trebuie în acelaşi timp să o încurajezi să recomande produsul familiei şi prietenilor, mărind astfel numărul viitorilor consumatori. Sondajele arată că un procent de 80-90% din populaţie are încredere în produsele recomandate de persoanele apropiate. În acest moment vin mostrele vin din nou în ajutor: clientul se poate orienta spre produsul tău dacă a avut ocazia să-l testeze.

Clienţii sunt interesaţi să vadă cu ochii lor şi să testeze produsele cărora li se face reclamă. Selecţia persoanelor care vor testa produsele se face în funcţie de profilul publicului ţintă al produsului-viitorului consumator.

Dacă alegi să-ţi promovezi produsele pe cale orală, trebuie să ştii că acest tip de marketing are şi un dezavantaj: nu ai control asupra clienţilor tăi şi a oamenilor cu care aceştia vorbesc. Dacă vei fi contactat de potenţialii clienţi datorită faptului că actualii clienţi au vorbit despre tine, consideri că promovarea pe cale orală funcţionează.

(D.W. & L.N.)

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015